2 måneder mellem salg af hus og overtagelse af nyt

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 65 i alt)
  • Indlæg
  • #219360
    AnonymForfatter

    Fantastisk debat.

    Som morsdreng skriver kan der sagtens gå 1-2… eller flere måneder før jeres provenu er frigivet især hvis Nordea er indblandet, hvilket jeg har fra flere frustrerede ejendomsmæglere.. og en af mine bekendte måtte vente fra 1. april til engang i juli med frigivelse af deponeringen pga. Nordea ikke kunne finde ud af at slette et pantebrev…

    Vi snakker maksimalt 2 måneder.. og lidt besvær for hvad.. 900 kroner netto..? Brug jeres tid på noget andet 🙂

    #219364
    peter holm larsenForfatter

    Hej Michael,

    Forstår mindre og mindre hvad du ønsker. Jeg er naturligvis tilhænger af fuld åbenhed – men tænker også at du hvis du havde lidt tekniske it søgekvalifikationer selv kunne finde – ville jo nådigt udstille dig som komplet talentløs på nettet.

    Men forstår heller ikke hvis du prædker åbenhed ikke kan forstå at du kan skrive til mig og få oplysningerne – er det ikke åbenhed at dele oplysningerne – du har fået min mail – så giver jeg dig de nøjagtige kontaktoplysninger til hvem du skal tale med og hilse fra 🙂 – så du ikke selv skal forsøge at forhandle dig til rabatten på bar bund 🙂

    Men hvis du selv vil prøve kræfter så velkommen – så kan vi se om du kan forhandle endnu bedre end mig 🙂 … Men tænker når du end ikke kan finde værkstedet – så er det nok ikke så let 🙂

    Men prøv at se her :-).

    https://www.autobutler.dk/autovaerksted/2730-herlev/3litervaerkstedetdk-aps

    🙂 …..brug lidt tid på at lære at søge på nettet i stedet for at skrive så mange indlæg her.

    Men kunne du så ikke også prædike lidt åbenhed til Toften – han kan jo nævne banken blandt 3 pengeinstitutter, fx Nordea, Jyske Bank, Sydbank blot på banknavn – kræver end ikke filial eller personkontakt – som jo er det fortrolige element.

    Der er jo ingen logik at man end ikke kan nævne pengeinstituttet helt overordnet!

    Men vil du videre med rabat gennem mine kontakter så skriv til mig – da videregivelse af personlige oplysninger på fremmede er i strid ikke kun med mybankers retningslinjer (har jeg fået oplyst tidligere da de slettede et af mine indlæg) men nok også persondata loven.

    Men klik på link – så kan du nok finde lidt vej 🙂

    Men tænker hvis du kræver åbenhed fra andre – tænker jeg du også selv er tilhænger af åbenhed.

    #219366
    peter holm larsenForfatter

    Hej Mathilan,

    Jeg er helt enig det er ikke værd at bruge så meget tid på at placere overskudslikviditeten – netop fordi det er så kort tid – og slet ikke i Santander. Og med de 0,8 % som jeg kan hanvise til giver intet reelt.

    Lidt mere økonomi om end begrænset hvis du kan få 1,75% i rente. Kan man få den rente ville jeg nok foreslå at man placere midlerne i banken og istedet låner lidt mere i kreditinstitutter / banken. Men fordre jo andre vil give til leads.

    #219372
    thsvForfatter

    PHL skriver:
    Men prøv at se her :-).

    http://www.autobutler.dk/autovaerksted/2730-herlev/3liter…edetdk-aps

    🙂 …..brug lidt tid på at lære at søge på nettet i stedet for at skrive så mange indlæg her.

    Hvad med at lære at læse selv, PHL???

    Autobutler er ikke autopartner, vel???

    En undskyldning er på sin plads!

    #219374
    HalliHalloForfatter

    Jeg ringer om et par dage til autopartner og bestiller tid, og henviser til dig Peter Holm Larsen.

    Hvis de, mod forventning, siger “Ham kender vi ikke", hvad skal jeg så gøre? Har du evt. et kundenummer for en sikkerheds skyld?

    Men du har nok henvist 100vis af kunder til dem, så min spørgsmål er helt sikkert overflødig.

    #219376
    MichaelForfatter

    PHL

    Iflg. http://www.autopartner.dk findes der ingen afdeling i Herlev så dit mindre intelligente indlæg har lige ramt dig i hovedet som en boomerang. En anden gang vil jeg foreslå at du lader løgnehistorierne blive udenfor dette forum

    #219378
    testForfatter

    Men da da meget underholdende og ikke særligt givtigt. Ikke Mathian, 🙂 lidt som dalgårds Tivoli

    #219398
    peter holm larsenForfatter

    Hej Thsv og Michael og HalliHallo

    Jeg Autopartner og Autobutler er ikke det samme, men prøv at trykke på linket – det henviser netop til værkstedet – var det link jeg lige i farten fandt.

    Det fremgår med ALT tydelighed, af linket fra Autobutler, at der ligger at AutoPartner værksted i Herlev – som var påstanden fra Michael ikke fandtes. Så om linket kommer fra krak.dk, Google.dk eller Autobutler.dk – er vel lige meget. Nu valgte jeg lige det link som dokumentation, fordi jeg ikke orkede høre videre om det jeg skrev ikke var sandt.

    Prøv at tage ud på adressen – og se hvem der har ret! det er jo bedst at lade faktiske beviser tale! – hvorfor skulle der stå det på Autobutler.dk mv tænker du det er noget jeg har fået på autobutler! Men det er det værksted jeg mener jeg har linket til.

    Og hvis det ikke var sådan, hvordan kunne HalliHallo så skrive han vil ringe til dem i morgen 🙂 – men lad os nu høre fra ham om han fandt værkstedet på adressen 🙂 Jo endnu bedre med en uvildig part 🙂 det kan afgøre uenigheden 🙂

    Så tænker ikke jeg skal undskylde, at jeg har sendt oplysninger der kan dokumenteres!

    Men hvorfor prøver I ikke at kontakte dem jeg henviser til , i stedet for igen og igen ikke at kunne finde noget på nettet. Jeg mener jeg har vist det findes og ellers tag en tur ud på adressen!!!!

    Diskussionen vedrøret om jeg ville oplyse værkstedet og det gjorde jeg så lidt mod min vilje. Men det siger sig selv, at jeg ALRDIG ville henvise nogle der beskylder mig for at lyve og lade dem bruge mig som henviser! Så synes I selv kan kontakte værkstedet og bruge jeres forhandlingsevner , det var netop det samme jeg Toften, at jeg IKKE ville bruge ham som indgang, men blot kende pengeinstituttet. Så vil håbe I respektere det samme. Og skulle værkstedet rent teoretisk kontakte mig ville jeg heller ikke aktivt anbefale nogle der beskylder mig for at lyve.

    Men nej, jeg er ikke en bilværkstedspusher så har ikke henvist 100 vis af kunder – det er jo ikke mit job 🙂 Jeg har henvist et antal der ligger betydeligt tættere på 10 kunder en 100 kunder. Men det er i øvrigt irelavant. Kan slet ikke forstå hvor HalliHallo skulle komme frem til at jeg skulle have henvist 100 vis af kunder – så skulle jeg jo nærmest være sælger for dem 🙂

    Og en Trold ville jeg decideret fraråde enhver af dem jeg kender at gøre forretninger med – men naturligvis ikke forhindre hverken Trollen i at have samme leverandører som jeg.

    Men hvorfor er der ingen der nu I er så emsige, med at jeg skulle oplyse hvem jeg gjorde forretninger med – at rejse det samme krav over for Toften? Jeg spørger jo kun og navn på bank end ikke om en given filial eller en konkret medarbejder!

    Hvorfor skulle Toften ikke kunne oplyse det – helt anonymt!

    #219400
    peter holm larsenForfatter

    Men helt enig med Test – en ikke særlig givende debat det har udviklet sig til, når det kan komme så langt ud, at man end ikke kan være enige om et faktisk værksted ligger der eller ej, når der gives link til f.x. Krak.dk Google.dk, AUtobutler.dk elign.

    Så tænker jeg nok som Test, hvis det er niveauet for debatten og debatørerne at de ikke kan bruge søge på nettet eller bruge en telefon – så er niveauet for lavmål nok nået.

    Men lad os høre om HalliHallo finder værkstedet – og hvor meget hans egne evner rækker til at få forhandlet i rabat, når han skal stå på egne ben 🙂 ville på sin vis blive lidt skuffet, hvis han kunne komme op på 15% eller derover – og mest skuffet på mine egne forhandlingsevner 🙂

    #219422
    MichaelForfatter

    PHL

    3Lværkstedet.dk er IKKE en del af Autopartner så hvorfor du fortsætter med at blamere dig selv kan man virkelig undre sig over

    http://www.3litervaerkstedet.dk/index.html

    Det fremgår entydigt, klokkeklart og inddiskutabelt af denne liste, at der intet Autopartner-værksted er i Herlev:

    http://www.autopartner.dk/vaerksteder.aspx?q=2730

    “Dit" værksted har intet med Autopartner at gøre overhovedet. Jeg vil igen opfordre dig til at tage dine løgnehistorier andetsteds. Ingen grund til at smide flere alenlange indlæg og bortforklaringer.

    #219446
    peter holm larsenForfatter

    Jeg skal nok i næste uge køre forbi og tage et billede af værkstedet – og linke det her – så må vi se hvad det siger.

    Der står i hvert fald på værkstedet det er autopartner værksted – og de så skiltet med noget der ikke er sandt – kan jeg ikke garantere. Men åbenbart så skriver Autobutler.dk da også det er Autopartner.

    Men det er det værksted som jeg har henvist til tidligere. Og udenfor værkstedet står det er et Autopartner værksted, det er i bund og grund det jeg har forholdt mig til.

    Du må da give mig ret i at Autobutler har det med på deres side som Autopartner.

    #219448
    peter holm larsenForfatter

    Hej Michael og tillige Toften!

    Nå nu har jeg fundet ud af hvad der er op og ned på sagen, undrede mig mere og mere over at de værksted jeg havde været på stod Autopartner og værkstedet så ikke var med på listen.

    Men jeg har nu talt med Autopartners hovedkontor. Og hele årsagen ligger i at de pr. 1. februar 2016 er udtrådt at Autopartner samarbejdet.

    Men er samme værksted. Så de aftaler jeg havde lavet om reparation af min bil inden 1. februar 2016 såfremt aftale om service er indgået før 31. januar 2016 er omfattet af samarbejdets forpligtelser.

    Så blev det opklaret. Så Autobutler.dk har så værkstedet opført med Autopartner fordi det er så nyt.

    Så var ikke løgn! – ville også være mærkeligt at Autobutler også kunne tage fejl. Men det ændre jo intet på substansen.

    Men værkstedet er uændret det samme værksted – så det ændre i bund og grund intet.

    Så nu har jeg oplyst hvilket værksted det var – var det så ikke en ide, i også bidrag lidt positivt med at anføre f.x. hvad renter i får på anfordring og i hvilke banker – det er jo det tråden startede med.

    Men mærkeligt at ingen vil komme med disse oplysninger. Men men men men men intet er jo så skift det ikke er godt for noget. Da alle pengeinstitutter jo kvartalsvis indberetter til FTS om deres porteføljer at arrangementer både på ind og udlån.

    Bankerne skal bl.a. skal angive indlånsporteføljen opdelt i rentesegmenter. Beløbende angives i hele 100.000 kr. altså fx 24.213,1 mio. kr. Så hvis indskuddet er over 50.000 kr. og indlånet har været der i 1 kvartalt 2016 vil det fremgå af en af de indberetninger de ca. 80 pengeinstitutter laver kvartalsvist.

    Men kunne jeg så ikke bede om den lille hjælp, at Toften kunne oplyse i hvilken af Danmarks 5 regioner filialen ligger – det vil med mindre filialen ligger i en af regionerne i Jylland, mindste antallet jeg skal begære agtindsigt i mindre 🙂

    Så Toften kan du oplyse hvilken af de 5 regioner filialen ligger i – det kan du vel godt oplyse – mere så jeg ikke skal gennemgå alle rapporter 🙂

    #219450
    thsvForfatter

    PHL, du burde altså undersøge sagen nærmere inden du hænger andre ud!

    Hvis 3L-værkstedet var en del af Autopartner ville det jo tydeligt fremgå af deres egen hjemmeside og af Autopartners hjemmeside, sådan handler professionelle virksomheder!

    Kan kun konkludere at du er en sølle amatør, der ikke respekterer hvad professionelle gør.

    At 3L-værkstedet måske havde et skilt oppe tidligere gør jo ikke at de nu er en del af Autobutler-kæden, vel?

    #219452
    ToftenForfatter

    Du fortsætter….og jeg gentager at jeg ikke ønsker, at fortælle dig navnet på banken og i hvilken region banken er beliggende.

    #219454
    peter holm larsenForfatter

    Toften,

    Hvad kan det gøre, at oplyse at filialen ligger fx i Region Hovedstaden eller Region Syd f.x. Det er jo i bund og grund kun for at undgå at skulle gennemgå 80 bankers indberetninger – og for at sparre samfundet for penge.

    Er næsten ved at tro – at din historie ikke er sand 🙂

    Men skal blot høre så.

    * Er det korrekt dit indlån er over 50.001 kr.?
    * Du har eller haft indlånet i mere end 1 måned i 1 kvartal af 2016?
    * Dine rente er på anfordring
    * Renten udgør 1,75% p.a.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 65 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.