60% realkreditlån – fordele/anbefalinger

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • KayasfarForfatter
    Indlæg
  • #95131
    KayasfarForfatter

    jeg står i den situation at min opsparing lige kan dække 40% af boligens pris, og derfor kan jeg nøjes med at oprette et realkreditlån på lige under 60%. Det er naturligvis fordi jeg kan spare lidt på bidragssatsen.
    Banken vil have 5.500 for oprettelsen (lån og spar)
    Og realkreditinstituttet vil have 4.000 kr i oprettelsesgebyr (Totalkredit)

    Er der nogle der har yderligere anbefalinger (eks. Presse prisen på oprettelsen)

    #218210
    thsvForfatter

    9.500 kr i samlet oprettelse for realkreditlån er klart for dyrt, men de dyre gebyrer er tit set i forbindelse med lån i Totalkredit.

    http://www.realkreditraadet.dk/Statistikker/Prisguide/Fastforrentet_ejerskiftelån_med_afdrag.aspx

    Og langt over de priser som RKR har indsamlet.
    Givet at der skal belånes under 60% er RD lidt billigere og deres oprettelsesgebyr er ligeledes lavere.
    Nordea er også klart billigere i opretelse, men en smule dyrere i adm.bidrag end Totalkredit.
    Jeg ville indhente et tilbud fra anden realkredit/bank og forelægge det for Sydbank mhp. at gebyret kommer ned på 2 x 3.000 kr.

    #218212
    ToftenForfatter

    Tjek prisblad for Totalkredit. Der står gebyret er på 1.000 kr. til 4.000 kr. og fastlægges af den formidlende bank. Sjov de så lige vælger 4.000 kr., ik…… der kan og bør forhandles ned, bl.a. i argumentation med Jeres belåningsgrad.

    Enig med “tshv" flere tilbud.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.