Boligkøb

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95125
    AnonymForfatter

    Hej

    Vi er et ungt par, som er i gang med boligkøb (førstegangskøber)

    Boligen koster 2.100.000 kr.

    Jeg har fået tilbud fra to forskellige pengeinstitutter Nordea bank og Nordea kredit,, Sydbank og Totalkredit, men hvordan finder jeg ud af hvilken af de tilbud er billigst? Nogle der har brugt disse to banker og realkreditinstitutter?

    Nordea anbefaler: Banklån tilbagebetalt over 10 år – kreditforening over 30 år med afdragsfrihed første 10 år.

    Hvilke poster skal jeg kigge efter? Jeg kan ikke gennemskue de dokumenter jeg har fået tilsendt.

    -Hvilken type lån skal vi vælge?

    Såfremt der er nogle derude der gerne vil kigge på dokumenterne vil jeg meget gerne sende dem til jeres e-mail.

    #218174
    morsdrengForfatter

    Det er de færreste debattører på dette forum der er uddannet indenfor eller arbejder i den finansielle branche eller som beskæf- tiger sig med økonomi i det daglige. Det gælder OGSÅ de mest aktive debattører, som utvivlsomt snart vil melde sig på din tråd.

    Jeg kan kun fraråde, at du sender dine personlige og fortrolige papirer og oplysninger til personer, hvis identitet og kvalifikationer du slet ikke kender.

    Find nogen i din bekendskabskreds der kan hjælpe dig eller søg køberrådgivning, hos en af de mange advokater og ejendoms mæglere der yder en sådan rådgivning og som i øvrigt er dækket af en ansvarsforsikring, hvis noget skulle gå galt.

    #218188
    testForfatter

    Jeg er helt enig i at jeg heller ikke ville sende min oplysninger til nogen jeg fik kontakt med via dette forum og selv om jeg aldrig har lagt skjul på ar jeg ikke arbejder med finaciering ud over LC, cad og exportkredit vil jeg dog formastle mig til at gi mit sædvanlige råd.

    Stil det op i et regneark ydelse løbetid omkostningen prøve evt. At beregne de samlede omkostning og diskonter dem.

    Kik også på din egen økonomi. Billigt er et vidt begreb også i forhold forholdet mellem fremtidige og nutidigt forbrugsmulighed.

    #218190
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke tænkt mig at sende personfølsommedata til nogen jeg ikke kender.

    Jeg fjerner navn, adresse, CPR-nummer og alt den slags inden jeg sender noget.

    Men tak for svaret.

    #218196
    testForfatter

    PA tror du har alleoplysnogerm men bare er nærvøs for at træffe en beslutning

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.