Endnu et lånespørgsmål ang. huskøb

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95104
    AnonymForfatter

    Min kone og jeg har været ude og kigge på hus, og fundet et hus vi virkelig godt kan li’ i Himmelev (lidt uden for Roskilde). Det koster 3.840.000 kr, hvilket vi har budt på…(husket er fra slut 60’erne)

    Vi har ca. 1.2 millioner vi kan bruge til udbetaling / renovering etc.

    Lidt om os:
    Vi er en familie på 4 – 2 voksne (midt 30’erne) og 2 børn (1 på 5 og 1 på ½ år)
    Jeg er IT udvikler og min kone er lærer – indtjening ca. 900.000 kr / år (før.skat)
    Vi har p.t. ingen bil, men det vil være et most at vi skal ud og købe, dertil har vi ca. 100.000kr sparet op.
    Vi har ingen øvrige lån, da vi bor til leje.

    Vi er begge to enige om, at godt “tør" bruge F-lånene og ikke bare et standard 3% lån, men vi ved ikke hvordan det skal strikkes sammen.

    Og da vi ikke ved ikke så meget om lån / låne-typer (deraf jeg skriver her), så kunne vi virkelig godt bruge lidt hjælp / anbefalinger til netop vores situation.

    Håber I kan hjælpe 🙂

    #217686
    testForfatter

    hvis du er mest til det korte lån tænker jeg at du ikke skal se kun på lånet men på hele den bank ydelse du er efter. For en kunde som dig vel en hel kunde betragting i Danske bank eller nordea nok give mening.

    hvis jeg var dig ville jeg ud over et budget leave en liste med krav du har til en bank. valuta, kort, overførsel til andre konti, FI kort og så videre.

    med budget og liste af krav ville jeg ta et møde med nordea, danske bank, jyske bank og handelsbanken måske. Tilføje eller valg evt selv nogle fra.

    f.eks. ser handelsbanken fin ud men så tager de 1 kroner for konto til konto overførsel og diverse andre gebyrer jeg slipper for i dansk bank.

    #217738
    HalliHalloForfatter

    1,2 million i banken, 2 børn og ingen bil?

    Må man vel sige er yderst usædvanligt.