Hvilket lån?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95093
    AnonymForfatter

    Vi står overfor at skulle beslutte hvilket lån vi skal vælge i forbindelse med huskøb.
    Vi har fået mange råd fra både bank, advokat, venner og bekendte.
    Forvirringen er kun vokset.
    Bankmanden har sendt et budget foreslag hvor det er et fastforrentet 30 år obligations lån 3%.
    Lånet er på 1.493.000
    Vi har gjort os mange overvejelser og kunne måske godt tænke os at vælge F3 eller F5 lån.
    Er godt klar over at det vi vælger skal harmonere med vores hverdag, økonomi, ønsker for fremtiden osv.
    Alligevel håber jeg på at nogen vi komme med nogle generelle råd/ fordele og ulemper i forhold til de forskellige lån typer.

    #217542
    MichaelForfatter

    De generelle fordele og ulemper ved de forskellige lån kan du finde beskrevet på alle kreditforeningers hjemmeside

    #217564
    AnonymForfatter

    Ok tak for info Michael, den havde jeg ikke lige selv luret 😉

    #217566
    testForfatter

    Det er jo sidste ende din mavefornemmelse der skal afgøre det . Se på hvad du skylder efter 3 5 of 10 på de tre låne typer. Hvad er rente om 3 og 5 år? Hvor meget har du råd til at den stiger ? Hvad spare du i ydelse i de 3 og 5 år? Personeligt ville jeg også se på et ultra kort lån også

    #217586
    HammerenForfatter

    Snak med en voksen om det – evt jeres forældre.
    Det afhænger ganske korrekt af mange ting.
    Fortæl os alt – og jeg skal fortælle dig hvad du skal gøre.
    Alder, uddannelse, opsparing, placering af bolig, alder og behovet af bilersamt alder, børn plus alder, øvrige lån, løn – og om der er noget familie der danner bagstop..

    #217610
    thsvForfatter

    Hold fingrene fra F5-lånet, dyrere end F3 og falsk tryghed, ingen sikring mod stigende rente.
    Og ved fastforrentet lån er 2½% lånet (over 30 år) altså noget billigere pr. lånt krone!

    #217636
    HalliHalloForfatter

    Tag altid et fastforrentet lån, som banken vel også som hovedregel anbefaler.

    Hvis ikke man skal gøre det når renten er lav, hvornår så???

    #217646
    AnonymForfatter

    Tak for jeres besvarelser.
    Vi er kommet så langt at vi nu overvejer hvorvidt det skal være F-kort eller fastforrentet lån.

    #217654
    HalliHalloForfatter

    Hej Sofie Bjerre Mikkelsen

    Det undrer mig sgu, at I skal bruge så lang tid på at overveje jeres muligheder.

    Hvad er grunden til at I evt. ønsker de korte lån?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.