Finansiering ved overlap i forhold til køb af ny bolig

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95060
    AnonymForfatter

    Vi er ved at købe et hus, og skal overtage det, før vi vil sælge vores andelsbolig.
    Vurderingen stiger nemlig ca 50.000 ved næste generalforsamling, som er 2 måneder efter vi har overtaget huset.

    Vi skal derfor låne 1.000.000 i to måneder, indtil vi sælger vores lejlighed.

    Hvordan gøres det billigst, og nogle bud på, hvad jeg kan forvente bankerne vil have i rente?
    Bare så jeg har en ide om et grundlag, inden jeg skal til møde i banken.

    Jeg skal også have et kreditforeningslån, men tænker, at det er i så faste rammer, at det er på føromtalte million der kan forhandles.

    På forhånd tak for hjælpen.
    Den glade huskøber

    #217160
    thsvForfatter

    Renten er egentligt ikke særlig vigtig, det er vigtigere hvilket gebyr banken skal have ved et så kort lån.

    Men prøv at forhøre dig i din bank hvad de skal have for det.

    #217278
    peter holm larsenForfatter

    Enig med thsv at det meget afhænger af bankgebyrene – hvis der er stempelmærker til det kan et prioritets banklån nok være det billigste – der skal banken nok have omkring 5-7.000 kr inkl stempel.

    #217290
    thsvForfatter

    7.000 kr i gebyr svarer til over 10.000 kr i renteudgift, så der skal pares mindst 6% på renten hvis det skal være fordelagtigt at låne beløbet med stempel og det hele.

    Kassekredit 12% uden stiftelsesomk.: Rente 20.000 kr eller ca. 13.400 kr netto.
    Lån 6% til 7.000 kr i total gebyr: Rente 10.000 kr eller 6.700 kr netto + 7.000 = 13.700 kr i alt plus at der skal svares renter af 7.000 kr mere i de 2 måneder.
    Rentesatserne kunne også være 4 og 10%, det vigtige er forskellen på de 6%.

    #217310
    HalliHalloForfatter

    En god bankkundebetaler normalt ikke gebyrer til banken, især ikke ved optagelse af (større) lån.

    Som altid: Alting er til forhandling i banken.

    Vend gerne tilbage, når du har fået aftalt vilkårene på det lån, du har brug for.

    Det gør du nok ikke, da du end ikke har fulgt op på de indlæg, der er skrevet.

    #217334
    peter holm larsenForfatter

    Halli hallo,

    Hvad er det for banker der slet ikke tager gebyr ved optagelse af større lån?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.