Salg af hus med tab

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #216968
    peter holm larsenForfatter

    Uden at være humør-ødelægger – så er det som hovedregel også en dårlig ide, hvis man kun kan sælge til en pris, som gør at man efter salget står med en nettogæld, at begynde at bygge til – da tilbygningen som hovedregel som også andre debatindlæg har afsløret medføre en værditilvækst der er mindre end prisen for at tilbygge.

    Så man risikere at blive endnu mere teknisk insolvent som det med et fint ord kaldet – og skulle der ske noget i ens tilværelse således man skal sælge huset – er man endnu værre stillet.

    Man siger som regel, at man ikke til tilbygge ved låneoptagelse, hvis ens nette gæld dermed kommer over 80% af ejendommens værdi.

    #216976
    AnonymForfatter

    Det er fair nok med “humør-ødelæggelsen", jeg startede jo selv tråden :-).

    Jeg er i den situation, at en lille tilbygning til huset, som jeg i øvrigt selv kan lave en del af, vil kunne opfylde vores nuværende behov. Det er bare ikke helt, hvad vi drømmer om, hvis vi frit kunne vælge. Men med opsparing til brug vil det sandsynligvis kunne lade sig gøre for et relativt beskedent lånebeløb. Men jeg er med på, at vi så i endnu højere grad end nu, så vil være “gift" med vores hus. Omvendt kan man sige, at vi stadig med de lave renter, vi har har på vores nuværende lån, vil have svært ved at finde noget billigere at bo i, selv om vi fx skulle leje noget i tilfælde af, at vores økonomi ændrede sig i negativ retning.

    #216984
    HalliHalloForfatter

    Nuvel spurgte således: " Nogen der ved om bankerne kan presses på renterne (nævneværdigt) på sådan et forbrugslån?"

    Har du fået svar på det spørgsmål, mester?

    Hvorfor stiller du et sådant spørgsmål, som enhver kan svare på. Spørgsmålet kommer endnu mere bag på mig, da du jo ses at være velformulerende og godt inde i mange økonomiske forhold. Når jeg så siger, at samme spørgsmål har været stillet gud ved hvor mange gange her, så undrer det mig endnu mere. Nok om det.

    Held og lykke med dit forehavende om så det blot bliver en ny tilbygning eller et helt nyt hus. Det er også godt, at du kan lave det meste selv for arbejdslønnen er jo oftest den største post ved nybyggeri.

    #217004
    AnonymForfatter

    Jeps, jeg tror, at jeg fik svar på det, jeg gerne ville.

    Beklager, men økonomi er ikke min stærkeste side. Jeg bilder mig ind, at mine forcer ligger andre steder :-).

    Tak for respons.

    #217006
    HalliHalloForfatter

    Nuvel, det er godt du er tilfreds med svarene, men støder du på problemer senere, så er du altid velkommen til at vende tilbage dette forum.

    Nu skal du ikke sætte dit lys under en skæppe, jeg syntes nu du har særdeles godt greb om tingene.

    #217028
    AnonymForfatter

    Tak

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.