Slettet fra rki

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95030
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg står registreret i RKI desværre, og har fået brev om at det bliver slettet så snart gælden er betalt. Jeg har også læst på Experian at det er rigtigt, men når de har oplysningerne fra statstidende gælder andre regler.
    Hvilke regler er det ?
    Gemmer Experian oplysningerne alligevel ?

    #216762
    morsdrengForfatter

    Hvis en kreditor har registreret dig på grund af en gæld, slettes registreringen i RKI/Experian efter 5 år eller når du har betalt gælden.

    Oplysningerne som Experian får fra Statstidende er tvangsauktion, konkurs, rekonstruktion (hed tidligere betalingsstandsning), tvangsakkorder og gældssanering. Her gælder særlige regler for hvornår registreringen slettes alt efter om registreringens årsag.

    Oplysninger om, at der er indledt en sag om gældssanering, skal slettes efter 5 år, eller når gældssaneringen er endeligt god-kendt af retten. Hvis gældssaneringen bliver nægtet, ophævet eller tilbagekaldt, skal oplysningen slettes senest 1 år efter skifte-rettens afgørelse. Oplysninger om, at en gældssanering er godkendt af skifteretten, skal slettes med det samme. Hvis gældssa-nering går ud på betaling af et engangsbeløb, eller hvis du betaler den nedskrevne gæld tidligere end 5 år, kan du kræve at blive slettet, når gælden er betalt.

    Oplysninger om en tvangsauktion skal som udgangspunkt slettes efter 5 år. Hvis tvangsauktionen bliver aflyst, skal oplysningen slettes efter 1 år. Hvis tvangsauktionen bliver betalt, skal oplysningen slettes senest 2 år efter betalingen. Dette gælder også, hvis tvangsauktionen bliver betalt ved gældssanering. I det tilfælde regnes de 2 år fra godkendelsen af gældssaneringen.

    Oplysninger om konkurs skal som udgangspunkt slettes efter 5 år. Hvis konkursen bliver afviklet ved betaling eller ved gælds-sanering, skal oplysningen slettes senest 2 år efter betalingen.

    #216764
    AnonymForfatter

    Jeg har søgt gældssanering under konkurs og hvis det nu bliver en nul-løsning hvor lang tid mener du så der går ?

    #216776
    morsdrengForfatter

    Som jeg har oplyst dig på en anden tråd, skal du tale med kurator om dine muligheder for gældssanering. Gældssanering under konkurs kan du få selv om dine økonomiske forhold ikke er afklaret. Til gengæld skal din betaling tages op, hvis og når dine indkomstforhold forbedres. Om det bliver en “0"-løsning kan man derfor først vide, når de 3 år er gået.

    #216780
    AnonymForfatter

    Har talt med min advokat ( kurator ) og han mener der er rigtig gode chancer for at få gældssanering. Mine økonomiske forhold er afklaret og har været det i 7 år. Jeg har arbejdet weekender og haft overarbejde for at kunne betale 700.000 kr til mine gældsposter de sidste 7 år som lønmodtager gælden er gået 50.000 ned resten er renter. Jeg blev ved med og håbe på at det ikk vil gå sådan her.

    Vil egentlig bare høre hvordan ens muligheder for at komme videre i livet efter sådan en nedtur er.
    Jeg vil helst ikk bo til leje resten af livet.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.