Bedste prioritetslån (rente+gebyr)

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95014
    AnonymForfatter

    Kære alle,

    Jeg har forsøgt at læse de gamle tråde men ikke fundet et opdateret brugbart svar, så tillader mig at stille dette spørgsmål igen:)

    Vi har en god opsparing og pæn friværdi i vores hus og overvejer derfor at lægge en del af vores lån om til prioritetslån. Vi prøver på at få et overblik over de forskellige banker, men har ikke kunne finde noget brugbart:(

    Hvad er jeres erfaring/viden – med oprettelse i 2015 – billigste prioritetslån (rente+gebyr mm)?

    Jyske Q4 Plus: 0,97-1,50%, 5.000 kr. nyt lån eller omlægning med provenu

    Nykredit Bank PrioritetsLån: 0,9744-1,2244% (60% af boligens værdien)

    Handelsbanken PrioritetsLån: 1,24 – 1,79% (P1 lånetype)

    Ovenstående er alle pålydende renter, men tænker at det som udgangspunkt må være en god start for at indhente et godt tilbud?:)

    Hilsen,
    Blue:)

    #216498
    thsvForfatter

    Hvad er dit spørgsmål?
    Hos f.eks. Jyske varierer renten efter belåningsgraden, og hvis I ikke har behov flexibiliteten i prioritetslånet er et rent F1-lån en del billigere, 0,35-0,75% i stedet, hvilket er pænt under den reelle rente ved et kreditforeningslån, da det stort set svarer til deres adm.bidrag og f.eks. Nordea har lige refinansieret til ca. 0,5%.
    Jyske F1 er en del billigere i startomk. og man undgår de dyre kursskæringer.
    Bemærk også kravet om 1. prioritet i ejendommen, så I kan få svært ved at omlægge en del af belåningen.
    Tvivler på at der er noget at forhandle om, andet end værdien af ejendommen og dermed belåningsgraden.

    #216500
    AnonymForfatter

    Hej thsv,

    Beklager hvis spørgsmålet ikke var klart. Vi vil gerne undersøge hvor man kan optage billigst prioritetslån?

    Som nævnt har vi fundet info fra Jyske, Nykredit og Handelsbanken. Hvad er jeres erfaring? Har I kendskab til dem eller andre banker der er ligeså konkurrencedygtige?

    Tak

    #216550
    AnonymForfatter

    Er der ingen der kan dele deres erfaringer:(

    #216554
    testForfatter

    har haft scandiabank prioritetslån. God pris meget tilfreds. De blev jo så købt og hævede priser.

    PT er jeg i Danske Bank med et tillæg på 1,9 til rente på inskudsbeviser. PT 1,15 % i rente. Den aftale har danske bank holdt og jeg er meget tilfreds. kikke lidt på handels-banken for ca 2 år siden, men den mulig besparelse er marginal.

    Det er så min erfaring men jeg ved ikke rigtigt hvad du kan bruge den til

    #216556
    thsvForfatter

    Vi havde Skandiabanken (og Eik) fra 2005 til 2008 og siden Nordea (frem til 2011).
    Tillægget i Skandia-tiden var sølle 0,65%, svarende til en rente på minus 0,1% ved dagens NIB-rente.
    Dette fik Eik dog hurtigt ødelagt, tillægget var steget til 2,6% da vi forlod dem, kort inden de krakkede for øvrigt.
    Dengang var Nordea 1% billigere end Eik, mens DB ikke kunne tilbyde lavere rente end Eik uden at vi havde forsikringer og pension via dem. I dagens marked starter DB med 2,65% som minimumsrente. Nordea er helt oppe i 3,7% nu om dage!
    Hos Handelsbanken er P3M det billigste lån med 1,08-1,63%, noget lavere end P1. Fast rente i 3 måneder ad gangen fremfor et år.
    Nykredit ser billige ud, men husk at checke deres omkostninger nøje, på mange lån har de f.eks. løbende provision (0,5% årligt) af lånemaksimum, hvilket fordyrer lån via dem unødigt. Det ser dog ikke ud til at være tilfældet ved deres prioritetslån.

    Overvej endvidere om I virkelig har brug for flexibiliteten, da renten uden prioritetsvilkår jo er noget lavere.

    #223470
    hgaForfatter

    Nej jeg har ingen råd.
    Men jeg besvare din mail i håb om, at andre kommer på banen.

    Det undrer mig, at Mybanker ikke selv har lavet en relativ aktuel gennemgang og opstilling vedr. prioritetslån/nedsparingslån.

    Vi er efterhånden mange med F1 lån, hvor afdragsperioden er ved at udløbe, hvor nævnte lånetyper har/kan få betydning, fordi bankerne og deres real"afdeling" er lunkne med at forlænge perioden med afdragsfrihed.

    #223646
    Rasser18Forfatter

    Det er nok et af de produkter som er mest undervurderet for kunder med luft i økonomien og som alternativ til atvhave XX kr. stående til 0 %.
    Jyske bank/BRF er typisk billigst som nævnt. De har heller ikke provision af maksimum som f.eks. Danske Bank og Lån og Spar. Nordea er helt væk prismæssigt.
    Kært barn har mange navne som nævnt.
    Ofte “glemmer" rådgiverne at fortælle om produktet.
    De vil jo hellere have at kunderne investerer pengene.
    Hvis kunderne vil have lav risiko er der ikke meget gevinst til kunden efter omkostninger – hvis overhovet nogen gevinst over hovedet.

    #223670
    peter holm larsenForfatter

    Kære Blue,

    Det bedste er at kontakte et par banker og redegøre for hvilke forretningsomfang du kommer med. Ville selv prøve blandt Nordea, Danske Bank, Jyske Bank og Nykredit.

    I flere banker kan du godt forhandle dig frem – evt spille dem lidt op mod hinanden. Så jo der kan være mulighed for at forhandle og de renter Thas skriver om i Danske Bank og Nordea som minimumsrenter er der flere der har renter hos de 2 banker til lavere rente – så som sædvanligt vil jeg næsten sige udtaler Thsv sig om noget han ikke ved noget om, desværre.

    Jeg har kendskab til renter i DB på tæt på det halve af det Thsv skriver er minimumsrenten i DB på prioritetslån.

    #223672
    peter holm larsenForfatter

    Det er ikke sådan generelt til at sige hvem der tilbyder det billigste prioritetslån, hvis der var en bank der altid havde de bedste renter set under et – var alle næsten nok kunder der.

    Så det er for forsimplet at spørge sådan.

    #223676
    testForfatter

    Danske bank har aldrig nævnt hverken pension eller forsikring som betydemde i forhold til den rente jeg betaler.

    #223680
    peter holm larsenForfatter

    Hej Test,

    Kan jo skyldes 2 ting – enten har din pension eller forsikring et omfang der ikke er betydende eller også er de betydende men du bare ikke har udnyttet det i forhandlingen til lavere rente.

    #223690
    testForfatter

    hus, båd, to biler, 3 børn, en kone. har sparet op i 30 år plus til pension. kun et prioritetslån på 1 mill i huset.

    #223716
    peter holm larsenForfatter

    Hej Test,

    Ja fornuftig økonomi – nok også derfor du kun betaler 1,15% i renter på dit prioritetslån – og viser jo netop min pointe at renter er til at forhandle – og at når THSV skriver at minimumsrenter starter på 2,65% i Danske Bank, så er det blot endnu engang forkert – og har enten alene til formål et ødelægge debatten ved at misrådgive spørgerne eller også ved THSV intet om det han skriver om.

    Desværre tror jeg fra tidligere debatter med THSV at begge forhold gør sig gældende.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.