refinansieret Nordea F5 01/10-15 – nyt boligkøb inden 5 år

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94994
    AnonymForfatter

    Hejsa Folkens

    (jeg har ikke talt med banken endnu – Nordea)

    Jeg står i den situation at jeg på nuværende tidspunkt har et boliglån på 1.200.000,-.
    Lånet udgør ca. 80% af min boligs værdi.

    Her lige om lidt d. 01/10 skal min rente refinansieres og min kone og mig går med tanker om at flytte fra vores hus.
    Så er jeg blevet opmærksom på at hvis dette er tilfældet er det dumt at have F5 lå – tidshorisonten for vores eventuelle nye huskøb vil være 1-3 år.

    Men det store spørgsmål er, hvis ikke jeg skal lade mit F5 lån refinansiere, hvad faen skal jeg så?

    Jeg har forsøgt at undersøge tingene lidt – men må indrømme at jeg ikke er økonom, så jeg har brug for lidt hjælp.

    Vores økonomi ser generalt meget god ud, vi har begge fuldtidsjob, og tjener udemærket.

    1. Obligationslån med fast rente på eks. 3.5 (det er klart, hvis vi valgte denne løsning vil det være en satsning i forhold til at renten stiger og priserne ændre sig på obligationerne, såvidt jeg har forstået kan dette betyde man kan score en gevinst, omend jeg ikke helt forstår hvorfor…).

    2. F1 lån med Obligationer, dette ville betyde vi kan komme ud når vi har brug for det til kurs 100 hvilket i bund og grund er det vi ønsker.

    3. …. – forslag modtages med kyshånd

    Så er der nogen omkostninger forbundet med dette, og dem aner jeg ikke hvad er på nuværende tidspunkt, derfor vil jeg gerne høre jer om i har et bud på hvad dette kunne beløbe sig til.

    Med Venlig Hilsen
    Morten Leth Hedegaard

    #216144
    Mr.M.Forfatter

    Hvis du har refinansiering pr. 1/10-2015, så er lånet blevet refinansieret i sidste uge.

    #216146
    thsvForfatter

    Lidt sent at komme i tanker om det, auktionen er slut og Nordea har handlet F5-obligationer på jeres vegne nu.
    I skulle have nævnt en ændring inden udgangen af juli måned, noget som Nordea med sikkerhed har skrevet til jer om!

    Jeg forstår ikke den fascination så mange lånere har ved F5-lånet, det er væsentligt dyrere end F3 eller F-kort (kort rente hos Nordea) og kan koste en del at komme udaf før tid.

    Nu er skaden sket og I kan håbe på en mindre rentestigning som vil sikre at i taber på at skulle indfri undervejs.

    PS: jeres nye rente fra 1/10 bliver på 0,9954%.
    http://www.nordea.dk/privat/lan/bolig/foelg-auktionen.html

    #216150
    AnonymForfatter

    Hejsa Folkens

    Ja det kan jeg sgu godt se, af skade bliver man klogere, men sjældent rigere – er der engang en klog mand der har sagt…

    Mange tak for de hurtige svar, og buttom line bliver nu, at vi bliver boende her de næste 5 år.

    @thsv – årsagen til at jeg valgte F5 i sin tid var udelukkende at min økonomi på daværende tidspunkt var skrøbelig overfor udsving og at jeg ikke var klar over hvad jeg egentlig gik ind til, og det er først nu jeg egentlig har sat mig ind i hvad det egentlig betyder – desværre på bagkant, men sådan er det. 🙂

    KH
    Morten Leth Hedegaard

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.