Indfrielse af obligationslån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94974
    AnonymForfatter

    Min svigerfar døde for 9 måneder siden, og vi har netop solgt hans hus. I huset er der et rentetilpasningslån i BRF kredit på 545.000. Det vil jeg nu gerne indfri. Kurs på obligationerne bag lånet står i kurs 109 hvorfor det koster mig 598.000 at indfri lånet via BRF kredit. Men BRF manden sagde at jeg også kunne opkøbe obligationerne bag lånet og så aflevere dem. I så fald skal jeg opkøbe obligationer for 530.000 til lidt mindre end kurs 109 i alt 580.000. Altså en besparelse på 18.000 kr. Dem vil jeg jo gerne spare, men bankerne er ikke nemme at snakke med. Købers bank ville ikke hjælpe (Sparekassen Sjælland). Min egen bank (Sydbank) ville først ikke hjælpe, sagde at det skulle afdødes bank stå for. Afdødes Bank (Danske Bank) vil have 4.500 for at indfri lånet. Kan jeg selv opkøbe obligationerne bag lånet? Eller må jeg bare acceptere et gebyr på 4.500? Eller skal jeg prøve Sydbank en gang til?

    #215780
    testForfatter

    uanset hvordan du vender og drejer det er et et gebyr for det cirkus. Der er dels en overkurs og diverse indrigelses gebyrer.

    hvis jeg var det ville jeg glemme alt om det og bare acceptere tilbudet fra BRF. Gebyret du har fået oplyst fra Danske Bank er sikkert rigtigt nok men lur mig om kurtage og såvidere er regnet med. Det tror jeg ikke. Du kan ikke i praksis købe obligationer til den kurs der står i avisen. Der kommer altid kurtage og gebyre på på den ene eller anden måde. De 13,5 kkr skal nok for ben at gå på i omkostninger til at aflevere obligationer eller kurtage.

    Glæd dig over at huset er solgt og få lukket boet.

    #216456
    peter holm larsenForfatter

    Helt enig med test – lad være med at rode med det – tror også du vel ende op med det samme mere eller mindre, hvis du tager alt med.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.