Førstegangskøbere – valg af finansieringsform

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Thomas Stilborg (1)Forfatter
    Indlæg
  • #94963
    Thomas Stilborg (1)Forfatter

    Hej

    Min kæreste, lille søn og jeg selv skal ud og kæbe vores første ejerbolig. Jeg har i den forbindelse talt med min bank, der er kommet med to forskellige finansieringsforslag.

    1) klassisk – fastforrentet 30 års Realkreditlån (afdragsfri de første 10 år) og banklån over 10 år
    2) F5 med lav rente og banklån afdraget over fem år.

    Vi får samme rente på banklånet i begge tilfælde.

    Hvad ville i gøre og gerne hvorfor? Vi er med på risikoforskellen i de to typer.

    På forhånd tak for input

    Dbh
    Thomas

    #215564
    HammerenForfatter

    mit umiddelbare svar er at I selv må tage ansvar, og at I siden at I spørger – nok bør vælge det sikre fastforrentede.
    Hvis man ikke tør vælge det risikofyldte, kan man ikke få andre til at holde sig i hånden – et skulle da lige være jeres forældre, som måske kan dække jer af.

    Hvis I kommer med alle oplysninger mht. pris, beliggenhed, type, udbetaling lønforhold, børn, bilforhold, øvrige lån, uddannellse m.m. vil det altså være meget nemmere at tage en beslutning på jeres vegne…
    De bedste hilsner…

    #215568
    testForfatter

    Stile det op i et regne ark og vurderer hvad du har sparet efter 5år og hvad rente så må stige med de sidste 25 før du taber penge.

    #215576
    thsvForfatter

    Lol at Hammerens indlæg!

    Der er egentligt kun 3 tal, der er vigtige:
    RK-låns størrelse
    Banklåns størrelse og rente.
    Og så hvor RK-lånet tænkes optaget.

    #215592
    HalliHalloForfatter

    Jeg syntes bestemt ikke “Hammerens" spørgsmål er uvedkommende, så forstår ikke LolleTrollens nedladende attitude.

    Hammeren ved normalt hvad han udtaler sig om, og samtidig er han min allerbedste ven herinde. (Har ikke andre herinde).

    #215598
    HammerenForfatter

    Måske de også skal nævne bopælskommune og evt medlem af folkekirken så thsv kan betegne lidt mere korrekt end de tilnærmede værdier han plejer
    HH – jeg elsker dig

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.