20 års afdragsfrihed?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94890
    AnonymForfatter

    Er der nogen Realkreditselskaber, som udbyder realkreditlån med 20 års afdragsfrihed inden for 50% af ejendomsvurderingen?

    #214558
    thsvForfatter

    Vist ikke pt.
    Nordea havde deres 30-årige stående lån med fast rente for nogle år siden, men de blev aldrig en succes, da kursen var endnu dårligere end lån med 10 års afdragsfrihed.

    I praksis kan et prioritetslån på ca. 70% af ejendommens vurderede salgspris benyttes, idet du blot lader de 20% stå på modkontoen og vælger 10 års indledende afdragsfrihed. De 20 % bruges herefter til at betale afdragene de næste 10 år.

    Hvis nogen tilbyder et prioritetslån som er stående i 30 år kan det også benyttes uden finten med de ekstra 20% belåning.

    #214570
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar.
    Jeg er ikke interesseret i et lån med variabel rente, men alene i et obligationslån, da jeg forventer at renten vil stige i de kommende år og at jeg på den måde bevarer muligheden for en eller flere omkonverteringer undervejs. Det gør ikke noget, at afdragsfriheden er mere end 20 år.
    Realkreditselskaberne må gerne lave disse lån, men der er tilsyneladende ingen som udbyder dem i øjeblikket – måske fordi, som du skriver, at kursen ville være for dårlig.

    #214594
    HalliHalloForfatter

    Ja, jeg forventer også at renterne stiger på et tidspunkt, men hvorfor vil du have med 20 års afdragsfrihed?

    Jeg kan næsten selv regne ud hvorfor, men…..

    #214618
    thsvForfatter

    Prøv at regne på hvad afdragsfriheden koster dig i merkurs og merbidrag, selv ved blot 10 års afdragsfrihed.

    Jeg er overbevist om at du opnår langt lavere restgæld efter 10 år ved at optage et lån med afdrag op til 60% og så have en buffer til afdragene i forhold til 50% afdragsfrit lån til 1,1 point dårligere kurs og mindst 0,1% tillæg på adm.bidraget.
    Ja, selv hvis du finansierer afdragene med en kassekredit til 10% vil det være billigere, da tillægget jo beregnes på hele lånet, og der også spares rente af afdragene.

    #214620
    AnonymForfatter

    Tak for input. Jeg skal nok til at finregne lidt mere på tallene. Pensionen nærmer sig, så jeg havde forestillet mig at forbruge halvdelen af friværdien over en årrække og herefter købe en mindre bolig. Så det er egentlig den billigste måde til dette projekt jeg efterlyser.

    #214624
    thsvForfatter

    Lyder helt klart som om du skal have et prioritetslån af en art.
    Så du kun betaler renter af den del, du har hævet på lånet.

    Jyske Bank Q4 plus er billigste alternativ, så vidt jeg kan vurdere.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.