Omlægning af lån..

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94867
    AnonymForfatter

    Hejsa. Jeg er meget i tvivl om hvad der bedst kan betale sig for mig. Vi er to der har et hus sammen til en værdi af ca 1.500.000. Restgælden er 493.000. dvs. vi har et fastforrentet lån obligationsrente 3,5% med afdrag. hovedstol 526.000. afdrag 32.981. oprindelig løbetid 30 år. Restløbetid 27 år. Slut år 2042. Ydelse pr termin = 7.690. kr før skat. Jeg kan overtage huset, ved at overtage samlevers restgæld. I den forbindelse tænker jeg på låneomlægning – eventuelt med 30 års fastforrentet med afdragsfrihed, eller hvad der bedst kan betale sig for mig,da jeg om et par år bliver pensionist. Så er det jo med at sidde så billigt som muligt. Så derfor kunne jeg godt bruge noget vejledning.

    #214482
    peter holm larsenForfatter

    Ja men et fastforrentet lån med afdragsfrihed lyder da fornuftigt, lige umiddelbart. Så sidder du med en kendt fast lav ydelse de næste 10 år – og kan der i fald lægge om til en ny 10 årig afdragsfri periode.

    Alternativt er et variabels afdragsfrit lån der er ydelsen endnu lavere pt. – tilgængæld kan ydelsen stige fremover.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.