Livsforsikring ?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94856
    AnonymForfatter

    Er det normalt at stille krav om en livsforsikring ved optagelse af et realkredit lån? Nordea vil gerne låne mig penge men på betingelse af at jeg skaffer mig en livsforsikring – i min verden skal en livsforsikring sikre mine efterladte (en datter) og ikke en bank… men det er måske mig der er galt på den. Det er ikke det store problem, den koster ikke det store, men princippet i det går mig lidt på. (- Og da den ikke koster det store, hvad er problemet så? Det kan jo pr. definition ikke være den store risiko forbundet så.. Eller hvad?)

    #214136
    MichaelForfatter

    Nordea vurderer tilsyneladende at der er en reel risiko i udlånet. Det er ikke normalen ved et traditionelt realkreditlån nej, men er ikke et ukendt fænomen i forbindelse med banklån.

    Ellers er det jo bare at forhøre sig et andet sted og evt. i en kreditforening direkte hvis du kan lægge 20% kontant.

    #214138
    BangeeForfatter

    Det er imo meget normalt ved optagelse af lån

    Der er sikkert tale om en “let sikring lån og kredit agtig ting" hvor livforsikringern er pantsat til Nordea

    Det vil sige at summern bliver udbetalt til Nordea som så vil tage sig tilgodehavende og sende restbeløbet videre til dine arvinge. Er der ingen gæld får de hele summer, og er der gæld får de mindre.

    Men er der f.eks tale om en ægtefælle er det jo også til dennes gavn at der blever indfriet noget gæld ved summen som gør at han/hun evt. kan blive boende i ejendommen på en løn indtægt

    Så den siker både banken og dig 😉

    #214156
    HalliHalloForfatter

    Kære PeterPlys

    Jeg har aldrig hørt om at en kreditforening kræver at der tegnes en livsforsikring for deres krav.

    Derimod er det da ikke ualmindeligt at banker kræver det for et almindeligt banklån eller et boliglån.

    I tilfælde af død, så beholder banken naturligvis kun det som der skyldes på lånet, resten går naturligvis retur til dine arvinger.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.