Omlægning af lån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94853
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har brug for et råd ang. omlængning af lån. Vi købte hus i 2013, og har netop fået revurderet vores hus, som resulterede i at vores hus var steget til kr. 1.800.000 (købspris 1.300.000) Vi har derfor mulighed for at komme helt af med vores banklån, og få det lagt over i realkreditten.

    Vi har opsagt pr. 30/4 med henblik på et 2% fastrentelån, men vi nåede ikke at kurssikre mens kursen var god. Vi er nu blevet i tvivl om vi skal vælge et 3% lån eller måske gå over i F3/F5. Vi forventer at blive i huset i mange år, men vi forventer at gå igang med en tilbygning indenfor en periode på max. 5 år. Vores bankrådgiver foreslog derfor flekslån, da vi så alligevel ville omlægge det hele igen.

    Nogen der kan give et godt råd med på vejen? Vi skal til rådgivningsmøde i næste uge men jeg prøver at forbederede mig mest muligt inden, og hører gerne for- og imod.

    #214114
    HalliHalloForfatter

    Jeg håber ikke I har fulgt de ofte dårlige råd, der gives herinde, da flere her skrev på året at man ventede en højere kurs på 2% obligationen, helt op til kurs 100.

    Igen et umuligt spørgsmål, som ingen kan svare sikkert på, men da renten stadig er historisk lav, så forstår jeg ikke rådet om flekslån, men måske du kann oplyse, hvad banken gav som begrundelse, tak?

    Hvor mange penge har I i øvrigt så tabt ved ikke at have kurssikret? Dem der kurssikrede først i februar har allerede tjent over 100.000 kr. ved et lån på et par mill. kr.

    #214128
    AnonymForfatter

    Tak for svar.
    Det der evt. kunne tale for et F3/F5 er at vi skal have lavet en tilbygning indenfor de nærmeste år og så vil stå overfor en omlægning alligevel. Og fordi vi har god luft i økonomien og kan lægge til side.

    Jeg har ikke regnet på hvad vi har tabt ved ikke at kurssikre da jeg ikke er typen der græder over spildt mælk. Vi fik først vurderingen den 28. april så det gik stærkt med opsigelsen og kurserne faldt hurtigt herefter.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.