Håndtering af låneomlægning

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94835
    AnonymForfatter

    Hej,

    For 13 dage siden opsagde jeg vores gamle realkreditlån (2-lags 2% m. afdrag og 3.5% u. afdrag). Jeg havde fået huset vurderet og forhørt mig hos banken om de var klar og vi var klar til at lave tilbud på nyt lån – alt var klar sagde banken.

    Jeg håbede på at 2.5% ville åbne og at jeg kunne samle mine lån i et samlet lån. Onsdag i sidste uge åbnede lånet i kurs ca. 99.7 og jeg ringede til min bank torsdag den 30. april om morgenen med klar besked – jeg skal bruge et tilbud på 2.5% uden afdrag. Mener at kursen var faldet til 99.5 torsdag morgen.

    Hos banken havde de it-problemer den torsdag, så min rådgiver kunne ikke lave tilbudet med det sammen, men lovede at lave det så hurtigt som muligt. Jeg ringede flere gange i løbet af dagen og forhørte mig – for kurserne var begyndt at falde hurtigere.

    Han lavede tilbudet mandag (kursen på tilbudet er 99.12). Jeg ringede for at høre om vi kunne kurssikre den, men det kunne vi ikke fik jeg at vide. Tilbudet skulle først underskrives. Han havde sendt tilbudet i kuvert fra Vestjylland til min adresse i Rødovre. Kurserne faldt, som i ved drastisk, og jeg ringede flere gange tirsdag, onsdag og torsdag for at forhører mig om kurssikring. Svaret var det samme ikke før vi har tilbudet retur. Det fik de i fredags den 8. marts. Nu kunne jeg kurssikre til den dagsaktuelle kurs på omkring 96…

    Jeg er førstegangs låneomlægger og ved ikke meget op forretningsgangene, men det her forløb forekommer mig forkert. Jeg har fulgt med i kurser og udvikling siden februar og gået og ventet på det helt rigtige tidspunkt og forberedt mig som banken bad mig om – kan det passe at det er bankens it-problemer og sagsbehandlingstid der skal afgøre hvornår til hvilken kurs jeg får mit tilbud og mulighed for kurssikring?

    Vh. Martin…

    #213974
    testForfatter

    Ja du har intet krav på at få en hurtigt tilbud. Det er som der er.

    #213980
    BangeeForfatter

    Du har ikke krav på at få et lånetilbud med det samme du ønsker det.

    Lad os forestille os at en alm kunderådgiver har ca 500 kunden, hvoraf 200 har et realkreditlån, af disse ønsker 50 beregninger på omlægning og af disse bliver 20 til noget.

    Lad os så forestille os 15 holder øje med kursen og alle ringer ved åbning og “kræver" et tilbud straks.

    Tænker at sådan et tilbud incl bevilling mv tager 1 times tid at lave, det er 15 timer allerede der samtidig med at rådgiveren også skal lave sit normale sagsbehandling på andre ting samtidig.

    Det er også muligt at rådgiveren sender sagen til en support afdeling, som så får 15 sager fra alle 200 rådgivere i banken hvis kunder alle vil have et tilbud nu.

    Ved at min egen bank har ca 8 dages ekspeditionstid på at lave lånetilbud lige pt.

    Du skulle have tænkt på risikoen da du opsagde dit lån unden af have et andet lånetidbud klar, så hvis du skal klandre din bank for noget så ska det være at de ikke har rådgiver dig om risikoen ved dette.

    Endvidere er det helt naturligt at banken selvfølgelig ikke kan kurssikre en lånetidbud de ikke har modtaget i underskrevet stand.

    #214010
    peter holm larsenForfatter

    Helt enig – med de øvrige debatører.

    Og jo iøvrigt nonsens at gå og vente på at renten stiger så obligationer med en højere rente åbner – det svarer til at tage på udsalg og der gå og vente på at timetilbudet løber ud – for at betale en højere pris. Når så tilbuddet er løbet ud – så at opdage at varen er udsolgt og iøvrigt ikke kommer på hylden igen.

    Der er kun en at kigge på desværre – og det er dig selv – men ærgerligt det indrømmer jeg – men ingen havde nok ventet renten ville falde så meget end ikke du!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.