Bankens håndtering af ønsker til obligationslån

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • popxForfatter
    Indlæg
  • #94833
    popxForfatter

    Vi fik i februar forslag til finansiering på henh. 1,5 % (20 år) og 2 % (30 år), 1,5 mio., og fik i samme forbindelse at vide, at differencerenten var omkring 20.000 kr, hvilket ville blive mindre jo tættere vi kom på udgangen af april. Jeg skrev derfor til banken fredag d. 24. april, at vi nu havde landet 1,5 % og opsagde samtidig vores lån. Om mandagen bliver vi kontaktet af en anden medarbejder, der foreslår at opsige vores nuværende lån og så kan vi altid lande det nye, når vores faste bankmand er tilbage igen den efterfølgende mandag. Da vi ikke hører noget, og vi begynder at bekymre os over rygterne om at 1,5 % nu ikke længere kan svare sig, sender vi en mail d. 7. maj om, at vi gerne vil høre fra dem. Dagen efter ringer vores bankmand og undskylder han ikke har svaret før pga sygdom, og fortæller at det lige nu kun kan svare sig med 2 % og kun det på 30 år. Nu står jeg så og har brugt oceaner af tid for at få et indblik i, hvad kurserne var d. 27. april – jeg må åbenbart søge i den forkerte retning. Min teori er, at havde banken rykket denne dag, så havde tingene set anderledes ud. Jeg kan endvidere mærke, at det bliver svært at sidde på hænderne den næste måned i håb om at kurserne stiger igen – skal vi slå til nu på de 2% og så bare være glade for, at vi fik en kurs omkring de 98 eller vente og håbe at kursen på 1,5% stiger igen?

    En anden problemstilling er, at jeg pt. er arbejdsløs efter endt projektkontrakt og derfor kun modtager det halve af det jeg plejer at få udbetalt – det forventer vi maks. vil vare et halvt års tid endnu og nyder det imens. Nu begynder min bankmand pludselig at tale om minimum rådighedsbeløb på 15.000 kr, hvilket vi ikke runder pt. Jeg bliver bekymret, fordi der skal sendes revideret budget osv. ind og jeg ser pludselig, hvordan vores status som kunder falder og mulighederne ligeså – bankmanden mente ikke det ville give problemer, men udelukkede det heller ikke. Vi har en god økonomi, ingen andre lån, men heller ikke en fed opsparing – vores hus blev sidst vurderet til 2,3 mio. (2013) og vi har sidenhen fået nyt tag, ordnet revner i murværk og fået nye tagrender af egen lomme. Sidste omlægning af lån betalte den nye bank, da vi skiftede til dem i samme forbindelse og honestly, efter den snak med banken forleden, så har jeg lyst til at gøre det samme nu. Ville I umiddelbart mene, at det er realistisk at gå i gang med en rundringning til diverse banker?

    Tak for tid på de mange ord og for svar.

    #213962
    testForfatter

    Hvis du ikke har nok i rådighedsbeløb er der lige meget hvor meget huset er vurderet til . Sådan var de i al fald for mig. Så før du ringet rundt ville jeg nok få det afklaret .

    Jeg blev kasset på 300kr også selv om benzin udgifter og flere andre udgifter man normalt ikke regner med var fratrukket.

    hvis eller når efterspørgsel på penge stiger stiger prisen på penge. Altså renterne. Først de lange så de korte . Der er meget der tyder på at et opsving er igang. men det er bare mit gæt. På trods af det bliver i i min bolig prioritet men skylder også kun 230kkr

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.