salg af bolig

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • CN1980Forfatter
    Indlæg
  • #94823
    CN1980Forfatter

    Hej

    Jeg har et spørgsmål til alle de kloge mennesker herinde.

    Jeg står og leger lidt med tanken om og sælge mit rækkehus i Vejen. Men jeg står i den situation jeg ved faktisk ikke om det er særligt smart og gøre med den finasering som jeg har.

    Jeg har lige forlænget mit f5 afdragfrit lån her 1 april. Jeg har gjort det fordi jeg skylder 654000 kr. på mit rækkehus og vil så lægge penge til side istedet for og få lagt lånet om til fast forrentet idet om 5 år regner jeg med jeg kan indbetale de 300000 kr som jeg så har lagt til side til den tid.

    Grunden til jeg vil sælge det er at jeg gå og leger med tanken om og tage tættere på min familie i Nordjylland og der er lige nu et meget spændende job som jeg ville kunne finde på og søge hvis jeg ikke kommer til og gå med en kæmpe restgæld på mit rækkehus.

    Er der nogen som kan hjælpe mig lidt her ?

    På forhånd tak

    Mvh

    Christian

    #213862
    HJLForfatter

    Du kan få en præcis beregning på indfrielse ved at kontakte dit RK selskab. Indfrielse af F5 allerede kort efter en rentetilpasning kan være en dyr affære. Du kommer til at købe opbligationerne tilbage til markedskursen som kan være kurs 103-106 er mit gæt. Dvs du skal betale 654.000 x kursen for at komme ud af lånet 🙁

    #213864
    thsvForfatter

    Tydeligvis en der ikke har fattet princippet bag flekslån, som er kontantlån.
    Det er ikke den kontante restgæld, der skal indfris, men obl.restgælden, så kort efter refinansieringen er kursen kun en smule højere end man refinansierede til, pga. kursskæring og det store udbud ved auktionen.

    Jeg kan ikke forstå at du har valgt F5-afragsfri, når du let har råd til at afdrage, forskellen i adm.bidrag er ganske betydelig og man kan jo ikke opnå ret meget i rente af opsparingen for tiden.

    #213866
    MichaelForfatter

    Ja, jeg forstår heller ikke lige valget af afdragsfrihed udelukkende med henblik på at spare op og så efterfølgende lægge ét stort afdrag?! Virker temmelig Molbo-agtigt.

    Men som thsv skriver så er tabet nok til at overse på dette tidspunkt så det kan ikke være dét alene der afgør om huset skal sælges eller ej. Med et så beskedent lån kan det næppe være det store beløb der er tale om.

    #213872
    HammerenForfatter

    Hov hov – rolig nu. Hvis manden vil lægge 300000 på 5 år har han vel som sådan en fornuftig økonomi. Fordelen ved at kaste en masse penge i en pose i banken er jo at du kan investere dem eller bruge dem på billøb eller lignende. Andre mennesker plejer at lægge lån om når de skal ha ny bil.
    Jeg ser en mand med sund sans for økonomi.
    Og han har vel gættet det med kurserne. Det er vel derfor han spørger!
    Mit svar er: få det beregnet hos banken

    #213876
    testForfatter

    Det er du så enten om hammeren, mit spørgsmål om jeg villw lade et evt “tab" på et bolig lån afholde mig fra et “spændende" job og et geografisk skift.
    Men der er mange visser og evt 30.000kr i “tab" er da det mindste

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.