Banklån 80-100 % – Hvem er billigst ?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94744
    AnonymForfatter

    Giver alt for meget idag ved Nykredit og er ved at kigge pt. og får 3 tilbud snarest gennem siden her samt har møde med lokal bank næste uge.

    MEN hvad kan jeg tillade mig at gå med til. Vi har en ok økonomi og ikke andre lån.
    Hvis der er nogen der har under 5-6 % og gode kontakter er jeg villig til at høre fra jer 🙂

    Kan sige ÅOP er steget til 10 % idag og er endda fordel + kunde :-/

    #212986
    HammerenForfatter

    Hvad du kan tillade dig – er vist mest op til dig selv.

    Jo bedre økonomi du har – jo bedre muligheder har du for at presse dem.
    Hvis din økonomi ikke er fantastisk, er du bondefanget til din eksisterende bank.

    Undertegnede har ikke selv banklån. Men mine kammerater fik for et par år siden banklån til mellem 6 og 8%.
    Måske niveauet er faldet lidt siden. Jeg mener at have hørt at man idag kan få en lidt lavere rente.

    10 % er alt for meget, hvis altså din økonomi er så “ok" som du selv mener. Sørg for guds skyld for at gøre dig fri af banklånet hurtigst muligt. Således bliver tingene i fremtiden sjovere.

    #212988
    AnonymForfatter

    Takker for svar.

    Jeg er godt klar over det skal væk og er også planen. Men vi købte 2007 gammelt 70ér hus og lavet 2 nye badeværelser samt 2 nye gange. Derfor er banklån udnyttet til fulde pt. samt har lige haft 2 konfirmationer og en mere om 2 år. SÅ skal der også sættes ind for at få den væk bagefter.

    Men har da god nok økonomi til vi kommer på ferie i udlandet 5 personer hvert år m.m.
    Men det der irriterer mig er, at det er dem med pengene og der ikke skylder noget, som får de bedste fordele. Det er sku og andre de tjener pengene på, så burde vi også få fordelene istedet for dem, som de skal give renter.

    Jeg vil være godt tilfreds med 6 % men nu må vi se hvad der bydes ind med fra Mybanker samt møde i lokal bank næste uge 🙂

    #212992
    HammerenForfatter

    Banken lever af at tjene penge. De tjener ikke noget på dem uden gæld, dvs indtjeningen skal laves på andre. Naturlovene kan ingen ændre.
    Det er dyrt at være fattig – er et normalt kendt udtryk. Lev efter det, eller vælg at ændre på det.

    #212994
    MichaelForfatter

    Klaus Kjær

    Når “I andre" betaler højere renter skyldes det én og kun én ting: En højere risiko ved udlånet. Et hus der er belånt 100% som jeres er naturligvis en risiko for banken langt mere end et hus der kun er belånt med realkredit op til 80%.

    Som bekendt taber bankerne på nogle udlån idét folk aldrig får betalt tilbage og jo dårligere økonomi desto højere risiko. Det er såmænd ikke meget anderledes end prisen på forsikringer hvor en ung mandlig bilist uden erfaring betaler meget mere end manden på 55 der ikke har haft skader i 15 år.

    Derudover vælger I jo selv at tage på ferie i udlandet hvert år. Det er en prioritering I foretager og en sådan rejse koster hurtigt 30-40.000 kr. for et par uger i højsæsonen. De penge kunne jo i stedet været gået til afdrag på gælden så det er jo sådan set jeres eget frie valg.

    Ret beset ville jeg finde det temmelig urimeligt, at folk med formue, høj friværdi osv. skulle betale højere renter for at du kunne få en lavere rente. Det giver jo ingen mening.

    #212996
    Mads (1)Forfatter

    Nordjyske Bank og/eller Jyske Bank !

    Men Nykredit Bank har da lige lanceret en ny Boligbank 360; det kan da ikke koste 10% !?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.