1,5% realkreditlån – hvornår bør man slå til?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Kasper-HForfatter
    Indlæg
  • #94742
    Kasper-HForfatter

    Hej alle,

    Vi har købt hus (ca 3 mill) med overtagelse d. 1/7 og har valgt Totalkredit. Vi skal derfor have valgt et lån inden d. 15/6.

    I februar har det nye 1,5% lån fået meget omtale, men den har stadig en dårlig kurs (94,35 d.d.). Jeg kan se at kursen ændrer sig både i positiv og negativ retning fra dag til dag.

    Mine spørgsmål:
    – Bør jeg følge med dagligt, og slå til med det samme kursen er over 99?
    – Findes der en graf online, så man bedre kan følge kursernes udsving?
    – Bør jeg have is i maven og vente?

    Tak på forhånd 🙂

    #212954
    HalliHalloForfatter

    Ja, du skal da hver dag følge med i kursernes udvikling, ligesom du bør tage banken med på råd, hvilket du vel allerede har gjort, når du har købt et hus til ca. 3 mill?

    Og når og hvis kursen kommer op på mindst 99, så bør du da slå til hurtigst muligt.

    Kan du ikke lave din egen graf over kursudviklingen på computeren, hvis du har behov for sådan en, men hvad vil du egentlig bruge den til? Men ellers kan man da vist normalt se sådanne grafer på realkreditinstitutternes hjemmesider.

    Tillykke med huskøbet!

    #212964
    Kasper-HForfatter

    Tak for svar. Det er gennem Vestjyske Bank. Har kun været i telefonisk kontakt med vores bankrådgiver fra VB, og synes egentlig ikke at vi er blevet guidet så meget, så der er stadig nogle uafklarede spørgsmål.

    Ville være mere tryg hvis man kunne få rådgivning direkte fra Totalkredit, men det er vist ikke muligt?

    #212972
    thsvForfatter

    http://www.nasdaqomxnordic.com/bonds/denmark/microsite?Instrument=XCSE1:5NYK01EA47

    Som sædvanligt kan trollen ikke hjælpe med en graf, selvom den er utrolig let at finde.

    Dagens gn.snitskurs er faktisk 94,65.

    Hvis du ønsker kurs 99 er 2% 30 år mere brugbar, som ville være mit valg. Husk at renteudgifterne stadigvæk giver fuld fradragsret for de første 50.000 kr pr. person.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.