Omlægning af kreditforeningslån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • SmølleForfatter
    Indlæg
  • #94717
    SmølleForfatter

    Hej,

    Er blevet kontaktet af banken omkring omlægning af mit kreditforenings lån.

    Nuværende er et: F3 afdragsfrit (1,5%) Rest gæld 1.040.000,- rest tid 2 år
    Banklån: 374.000,- løbetid 4,5 år

    Banken foreslår at omlægge mit kreditforenings lån til 30 år fast rente 2% med afdrag. Og ændre mit banklån til 10 år.
    Har luft nok i økonomien til at kunne klare afdraget samtidig med jeg beholder min løbetid på 4,5 år.

    Efter min overbevisning, vil det være mere fornuftigt og sætte mere ind på banklånet og få det ud af verden – og dermed undgå at omlægge midt i F3 lånet.

    Hvad vil i mene er det “rigtige" at gøre i denne situation?

    #212696
    HalliHalloForfatter

    Har du fået lavet udførlige beregninger om det kan betale sig?

    I øvrigt er der ingen der kan spå om renten 2 år frem, så du skal jo selv træffe beslutningen ud fra hvad du tror og
    ud fra de tilbud du er blevet forelagt.

    Men når du har “luft i økonomien", så kan det jo aldrig gå helt galt.

    #212802
    DHRMForfatter

    Hej

    Vi står lidt i samme situation. Vi overvejer om det kan betale sig at omlægge et F5 lån (1,2%), uden afdrag, rest gæld ca. 1.700.000, rest tid ca. 2,5 år.

    Vi er færdig med banklån om 2,5 år og tanken var derfor, at vi ved refinansiering vil lave omlægning til fastforrentet med afdrag.

    Med de lave renter der er på fastforrentet på nuværende tidspunkt, er det selvfølgelig klar at man overvejer, om det er for længe at vente 2,5 år. Svært at vide, hvad der sker på den tid. Vi har luft i økonomien til at lave nogle ændringer allerede nu, hvis det skulle være.

    Hvad endte du med at gøre?

    #212846
    thsvForfatter

    Det koster dyrt at indfri sådant et flekslån før tid, da renten overfor investor pt. er negativ.
    Ved op mod 2% i renteforskel over 2½ år er det lige 5% af restgælden ekstra.
    Ved at vente får man i det mindste rentefradrag som betaler en 1/3-del af renten.
    Vent derfor med at omlægge til banklånet er afdraget.

    #212866
    HalliHalloForfatter

    Har banken virkelig kontaktet dig? Og hvad er det for èn?

    #213922
    AnonymForfatter

    Jeg har et spørgsmål: Det drejer sig om en ejendom jeg ønsker at købe gennem mit ejendomsselskab. Alt er nyoprettet og derfor søger jeg “andres mening". Det drejer sig om en solid ejendom hvor jeg skal lægge 30 millioner på bordet.

    Hvad mener I kunne være den bedste (og billigste) finansiering?

    Personligt søger jeg et Kreditforenings-lån til 2% 30 år.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.