Må bidragssatsen ikke sænkes?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94707
    AnonymForfatter

    Hej

    Vi er ved at omlægget et 3.5% lån til et 2.0% lån – begge hos Nordea.

    Nordea har lavet en ny vurdering af huset da vi overvejede at skifte til at afdragsfrit lån. Den nye vurdering er en lille million højere, end den der ligger til grund for vores nuværende bidragssats.

    Vi har efter en del overvejelser valgt at holde fast i et lån med afdrag. Nordea fortæller at de ifølge loven ikke må ændre bidragssatsen hvis vi beholder samme lånetype.

    Vi har været glade for Nordea, men kan nu blive tvunget til at skifte til et ander realkreditinstitut, med mindre vi vil betale 0,2% mere i bidragssats (ca. 80.000,- i lånets løbetid)

    Er der andre der har været ude for det samme?

    #212614
    HJLForfatter

    Spørg hvilken lov de taler om. Personligt laver jeg aldrig referencer til lovgivningen med mindre jeg også kender de rigtige paragraffer ellers lyder det så hult.

    Generelt tænker jeg, at det giver meget god mening hvis de bare siger vi vil ikke ændre bidraget mm. i omlægger. Tænk hvis de virkelig gik ind og lavede justeringer undervejs hvad tror du så, at der ville ske?

    Mit bud; Så ville alle kunder kræve, at få vurderet i tide og utide fordi de måske, måske ikke ville omlægge. Det er jo ikke gratis for Nordea at lave sådan en vurdering. Skulle de så også lave vurdering og sætte bidraget op hvis boligen faldt i værdi (tænkt eksempel) men forstå mig ret.

    Der skulle være nok af omlægningsmulighedder også andre steder

    #212616
    HJLForfatter

    PS. Jeg læser nu at i jo netop omlægger fra 3,5 til 2 så forstår jeg ingenting. Hvad snakker de/I så om? Så er der jo tale om et nyt lån. Det burde da give nyt bidrag. Ellers bed om et provenu på 2kr. så får I nye penge i hånden = kræver “godkendelse" af den nye vurdering…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.