Hvilke banker samarbejder med BRF

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94705
    AnonymForfatter

    udover jyske bank er der så andre??

    #212608
    MichaelForfatter

    Du behøver ikke en bank for at få et lån i BRF hvis det er dét du spørger om. BRF kan kontaktes direkte.

    Ellers har BRF jo også deres egen bank som temmelig sikkert henviser realkreditlån i samme organisation.

    #220176
    AnonymForfatter

    Det var et godt svar, nu vil jeg kontakte BRF og flytte mit lån til dem.
    Jeg ønsker heller ikke at dele mit store bidrag med en eller anden bank.

    #220180
    AnonymForfatter

    Så du vælger at give det til JyskeBank via BRF. Selvmodsigende.

    #220182
    AnonymForfatter

    Det kan man måske godt sige, men jeg har ikke Jyske Bank.

    #220186
    AnonymForfatter

    Jeg har forstået det sådan at kreditforeningen sender halvdelen af bidraget til den bank man har, og som har formidlet kontakten.
    Jeg henvender mig direkte BRF, så skal de vel ikke afregne med Jyske Bank?

    #220196
    BangeeForfatter

    Grunden til at RK selskaberne sender noget af bidraget retur til bankerne skyldes bla

    1. Bankerne laver det meste af det praktiske arbejde, vurdering, rådgivning, tinglysning, lånetilbud mv
    2. Bankerne stiller en garanti overfor RK for den farlige del af lånet 60-80 eller ca 8 % af hovedstolen. Dermed påtager banken sig en væsentlig større risiko end banken.

    mht BRF er det værd at tænke på at de inden deres samarbejde med Jyske Bank var lidt på hælene, deres rating var ikke lige så godt som Nykredit, Totalkredit RD og Nordea Finans, hvilket påvirkede deres kurser negativt.

    #220218
    HalliHalloForfatter

    Bangee:

    Vil det sige at der i dag ikke er nogen forskel i kurserne, om man vælger BRF, Nordea, RD eller Nykredit?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.