Har du haft problemer med gæld, så kig her…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87518
    AnonymForfatter

    Vi er to journalister som sammen med DR arbejder på et tv-program om danskere, der er havnet i gæld.

    Vi søger personer, som har benyttet sig af et eller flere af de hurtige og nemme lån. Det kan være, du har købt en fladskærm på kredit, fået et forbrugslån til sommerferien eller et kontokort.

    Vi vil gerne høre om din personlige historie. Hvad fik dig til at vælge disse lån? Har det haft nogle konsekvenser for dig eller evt. din familie at du lånte penge?

    Måske kan din historie være med til hjælpe andre.

    Vi kan kontaktes på:
    stefan.christian@gmail.com

    Din henvendelse vil blive behandlet fortroligt.

    #110088
    AnonymForfatter

    f

    #110586
    AnonymForfatter

    Problemet er jo desvaerre ofte, at den gaeldsramtes situation fremstilles som “news as entertainment", og at der ikke foelges op paa sagen senere hen…
    Det maa vaere et krav, at saadanne historier kun produceres af journalister med oekonomi som speciale, saa det ikke ender som en “sob-story" uden substans.
    For et par maaneder siden var der en udsendelse paa TV-Lorry om hurtige forbrugslaan, her paastod journalisten frejdigt, at private kreditorer kunne goere udlaeg i folks loenninger…

    #112180
    AnonymForfatter

    Ja det måtte jo komme igen, ca. 2 gange om året skal DR eller TV2 hive den gamle kanin op af hatten.
    Prøv dog på at finde en anden vinkel og hvis i endelig gør det så sørg for gud skyld for at have “facts" helt på plads.

    Her er lige en anden vinkel:
    Brug ikke en kunde som springbræt, men undersøg hellere om detail handlen har de oplysninger som kunder lovmæssigt skal have. Det er en generel fejl som næsten alle butikker lider under, men som ingen har taget fat på.

    #119260
    AnonymForfatter

    jeg er en pige på 23 år som bare syntes at alt med penge er svært, jeg har så meget gæld at jeg ikke ved hvor jeg skal starte, jeg skylder både familie, venner og selvskaber penge, jeg er kommert i RKI, og det betyder også at jeg ikke kan låne nogle steder så jeg kan få min gæld ud af verden.. jeg er gået mentalt ned, da jeg ikke kan se hvordan min verdan skal kunne forsætte på den her måde, min tilstand gør også at jeg ikke har noget overskud rent mentalt, og gør at jeg ikke kan passe et job, ikke fordi at der er en undskyldning for min gæld, jeg har “bare" været ung og dum. jeg har boet på gaden i snart 2 år og MIT LIV FUNGERE BARE IKKE MERE… hvad skal jeg gøre? den eneste udvej jeg kan se er at jeg bliver slettet fra denne verden! eller få en mulighed for at rette op på alt dette… hjælp mig med at finde et vej ud af alt det her rod. Hilsen den ulykkelige.

    #119868
    AnonymForfatter

    ja jeg har benyttet mig af de nemmest lån man kan komme til for at få ting til mine børn og mig selv. men det har ikke været nemt nu da de har sat mig i rki selv om jeg betaler regningerne. jeg vil råde til ikke at lade sig narre af de friske tilbud. jeg har også taget hurtig lån så som kvick sms lån ikk godt men sådan er det når man ikke tænker sig om inden man gør noget.

    #128068
    AnonymForfatter

    Jeg hedder Nanna og er ved at skrive en historie for et månedsblad om unge med gæld. Jeg vil meget gerne i kontakt med unge, hvis gæld er kommet ud af kontrol. Man kan sagtens medvirke anonymt i mit interview, hvis man skulle have lyst til at fortælle sin historie.

    Mvh. Nanna Mogensen

    #128078
    AnonymForfatter

    var det ikke en ide at starte din egen traad istedet for at grave aeldgamle doede traade op?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.