Kurssikring eller ej?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • mprsForfatter
    Indlæg
  • #94653
    mprsForfatter

    vi overvejer kraftigt at omlægge vores 3,5% realkreditlån til 2% og det haster lidt (skal opsiges indenfor de næste par dage).

    I den forbindelse ved jeg ikke helt om vi skal bede om kurssikring.

    Kursen hos totalkredit er pt 97,92 og ved kurssikring får vi tilbudt 96,88.

    Jeg er i tvivl om vi skal kurssikre eller om det er dumt?

    MVh
    Martin

    #212038
    MichaelForfatter

    Kurssikring er meget sjældent en god forretning for andre end banken/kreditforeningen. Et helt kurspoint i træk er temmelig meget og svarer vel nogenlunde til at betale 15.000 kr. i kaskoforsikring årligt for en bil der er 25.000 kr. værd

    #212044
    thsvForfatter

    Michaels sammenligning er direkte dum!

    Du skal kurssikre, hvis du vil sikre en kurs på 96,88 og f.eks. ikke kan tåle at kursen falder til f.eks. 93, som vil koste ca. 80.000 kr kontant her og nu, hvis lånet er 2 mill. i kontantværdi.
    I gennemsnit vil kurssikringen dog koste penge, men hvem kan spå om kursens udvikling de næste 2-3 måneder.

    #212046
    peter holm larsenForfatter

    Hej mprs,

    Kurssikring er som det siger en sikring af kursen ude i fremtiden – og der er risiko både ved at kurssikre og ikke at gøre det.

    Alt andet lige må man forvente at kursen om 1 mdr. er uændret i forhold til pr. Så er det et lån på 1 mio. kr. du kurssikre, tager banken ca. 10.000 kr. for hjælpen.

    Der er ingen der kan spå om fremtiden – og der er risiko ved alt i livet.

    Min holdning privat, ville klart være ikke at kurssikre – for hvorfor kurssikre nu! og ikke for 1 mdr. siden eller 2 mdr. siden eller 3 mdr. siden.

    Så i gennemsnit er det dumt at kurssikre, men det er lotto jo også – lige bortset fra dem der vinder – mere end de taber… vil nogle mene.

    #212060
    mprsForfatter

    Tak for svar fra jer alle.

    Jeg kurssikrede. Med det kender jeg vores udgifter de næste 30 år og jeg er ikke den store gambler 🙂

    Mvh
    Martin Spliid

    #212064
    MichaelForfatter

    Nja, du kender din kurs og rente på lånet. Bidragssatserne og alle andre udgifter kender du ikke de næste 30 år 🙂 Særligt ejendomsskatterne står nok til en stor ændring i de kommende år.

    #212098
    HalliHalloForfatter

    Det var godt du kurssikrede, så du kan sove roligt om natten. Jeg havde gjort det samme.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.