Omlægning

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94611
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg tænker på at omlægge et F5 lån (som slutter i marts 2016) til et 2% lån med afdrag 30 år, nu.
    .
    Ligenu er restgælden : 720.000 .kr og anuitet er 3200 kr per måned rente 1.6 %

    Kan det betale sig ???

    #211636
    MichaelForfatter

    Nej

    #211638
    HalliHalloForfatter

    Tag lige en snak med din bank for at få ovennævnte svar verificeret.

    Det er lidt dumt at spørge som du gør, da ingen kender din økonomi til bunds, hvilket din bank selvfølgelig gør.

    Held og lykke!

    #211680
    AnonymForfatter

    Min bank har jeg ikke haft kontakt med siden refinancering af F5 .dv.s maets 2012
    Derfor spørger jeg Jer , de kloge 🙂
    Jeg skal bare vide hvor meget kommer til at koste mig at omlægge før refinacerings tid??

    Og tror I at renten vil stige i 2016??

    På forhånd tak og m.v.hilsen

    #211682
    MichaelForfatter

    Der er ingen der kan forudsige renten. Alt for mange spørger hvilket lån de skal vælge på baggrund af hvordan renten vil udvikle sig. Spørgsmålet er ganske enkelt umuligt at svare på. Vælg lån ud fra personlige præferencer, risikovillighed og økonomisk situation – ikke ud fra spådomme.

    Hvis dit lån blev refinansieret i 2012 skal det refinansieres i 2017 og ikke i 2016.

    #211690
    AnonymForfatter

    Tak

    Jeg retter fejlen :

    lån blev refinansieret i 2011 dvs skal refinansieres i 2016 .

    Jeg har en stram økonomi og vil meget gerne garantere et anuitet tættere på 3200 kr om måned og som den er på F5 nu

    Jeg mener anuitet d.v.s( Rente plus afdrag plus administration) / måned

    Derfor spørger jeg Jer hvor lån blev refinansieret i 2012 skal det refinansieres i 2017 og ikke i 2016.kommer jeg til at betale hver måned hvis jeg omlægge F5 til 2% med afdrag
    og hvor meget vil det koste mig at omlægge den nu .

    Hvis jeg kommer til at betale mellem 3000 og 3500 / måned med fast rente ,er jeg tilfreds og glad .

    Jeg har altid vælgt F5 og siden 2002 og det gik fint , men min intuition siger : STOP ikke F6 mere . ved ikke hvofor 🙂

    #211692
    AnonymForfatter

    rettelse : STOP. ikke F5 mere 🙂

    #211694
    MichaelForfatter

    Regn det ud selv på din kreditforenings hjemmeside (log ind). Dér fremgår indfrielseskurser på dit nuværende lån og omkostninger. Så kan du selv lege med lånetyper og løbetider

    2% lånet er lige pt. ikke interessant grundet en dårlig kurs.

    #211696
    AnonymForfatter

    Tak

    Jeg retter fejlen :

    lånet blev refinansieret i 2011 dvs skal refinansieres i 2016 .

    Jeg har en stram økonomi og vil meget gerne garantere en annuitet tættere på 3200 kr om måneden hvor den er på F5 nu

    Jeg mener med Annuitet 🙁 Rente plus afdrag plus administration) / måned

    Derfor spørger jeg Jer hvor meget kommer jeg til at betale hver måned hvis jeg omlægger F5 til 2% med afdrag i 30 år

    og hvor meget vil det koste mig at omlægge den nu .

    Hvis jeg kommer til at betale mellem 3000 og 3500 / måned med fast rente ,er jeg tilfreds og glad .

    Jeg har altid valgt F5 og siden 2002 og det gik fint , men min intuition siger : STOP ikke F5 mere . ved ikke hvofor 🙂

    På forhånd tak

    #211698
    AnonymForfatter

    Tak Michael :
    Du mener jeg skal vente til kursen når tæt på 100 ??

    #211700
    MichaelForfatter

    Man skal i næsten alle tilfælde vælge det lån der ligger tættest på kurs 100

    http://finans.dk/live/privatokonomi/ECE7354955/25-pct.-l%C3%A5n-f%C3%A5r-comeback/

    Få lige styr på dine posts. Du poster det samme flere gange

    #211702
    AnonymForfatter

    Det er alderdom der trykker 😉

    tak for hjælpen
    Ha en god dag

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.