Prioritetslån omlægning til 0,5 % 10 Års fastforentet realkreditlån

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94608
    AnonymForfatter

    Hej

    Sagen er den at jeg det sidste år har et Prioritetslån i Danske Bank med en pålydende rente på 3,5 % – Jeg går pt og overvjer at omlægge lånet til 0,5 % fastforrentet 10 Års i løbet af foråret.

    Ideen er egentlig ikke at spare penge. Mere at fastlåse og spare 2,5 % i rente, samt fastlåse renten til lavest mulig. Lånet er pt på 500000 og der er jeg har vel ca. 100-120000 kr. stående til modregning. – Der er ingen anden gæld i boligen der pt er vurderet til ca 1650000 Kr.

    Omkostningen vil ca. lande på 4000 Kr. i måneden ved fastforrentet realkreditlån som jeg kan regne mig frem til. – Det har jeg råd til uden problemer med 450000 i lån. Jeg kan vel pt. strække mig til 6000 kr. i måneden.

    Stiftelsesomkostningen er ca. 12500 kr som jeg kan regne mig frem til.

    Hoved projektet for mit vedkommende er pt. at afvikle gælden hurtigst muligt, billigst muligt.

    i henhold til betingelserne prioritetslånet, så fastsættes renten i henhold til Cibor renten, men så vidt jeg kan se er den da faldet i løbet af sidste år, men renten er stadigvæk 3,5 % ? Jeg har klar over de ligger et tillæg på, men alt andet lige, skulle renten da være faldet ?

    Hvordan ligger renten egentlig i forhold til andres prioritetslån ?

    Mvh.
    Søren

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.