Omlægning

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94606
    AnonymForfatter

    Hej

    Vi skal til at omlægge pga behov for kapital til renovering.

    Vores situation er som følger:

    Samlet årsindtægt ca 750.000,-
    Sidder i hus, værdi ca 1.900.000,-
    Realkreditlån f1 30 årigt med afdrag, restløbetid 24 år, restgæld 985.000,-
    På friværdikonto/kassekredit til bl.a. billån skyldes ca 130.000,-
    Vi vil gerne have 150.000,- fri til renovering af hus.
    Vi søger gode råd til omlægning?
    Alle muligheder er åbne. Fast med eller uden afdrag, eller Flex med eller uden afdrag. 🙂

    #211588
    AnonymForfatter

    Tilføjelse:
    Vi vil gerne sidde billigst muligt nu her med tre børn. (11 – 15 år 😉
    Der er derfor udsigt til at vi har noget lavere udgifter om ca 10 år.

    #211590
    HammerenForfatter

    I ska da bare ha enten et 2,5 fast uden afdrag eller 2 er med afdrag og så tá de penge ud i skal bruge.
    Det er selvfølgelig bedst at afdrage og det kan i også klare med den løn- også selvom i har børn .
    Man må ikke ha kassekredit og boliglån når man har friværdi. Så var det bedre i undlod at afdrage på kreditlånet

    #211596
    thsvForfatter

    Jeg ville belåne med F3 uden afdrag, men kommer lidt an på, hvor I er kunder, da RD f.eks. er meget dyre i adm.bidrag på hele lånet, hvis belåningen kommer over 60%.
    Det kan derfor være billigst at lægge om til kun 60% i RK-lån og et mindre banklån/kredit for resten.
    Husk at adm.bidrag betales for hele RK-gælden, mens den høje bankrente kun spares på et mindre beløb.

    #211602
    AnonymForfatter

    Foreløbig mange tak for svarene..
    Skønt at I gider at give jeres besyv med. 😉

    Vi er ved Nykredit.
    Hvis vi vælger en form for afdragsfri lån, er det så bedst for os at betale kassekreditten ned hurtigst muligt, i stedet for at få den med ind over realkreditlånet?

    #211606
    AnonymForfatter

    I jeres tilfælde, ville jeg samle alt det jeg kan i realkreditten. I har masser af friværdi, så det bliver ikke det store problem.

    Det samlede lånebehov, med de tal du oplyser, vil være på 1.265.000 og derfor vil belåningsgraden være omkring 66%. Det skal du være opmærksom på, når du kigger priser ved RK institutterne.

    Hvilken type RK lån i skal vælge, er op til jeres temperament. F3 med afdrag er RIGTIG billigt synes jeg. Alternativt er 2,5% lånet. I begge tilfælde kan i vælge en afdragsfri periode, hvis i vurderer at der ikke er penge nok til sjov og spas. Eller, ved 2,5% lånet, kan den afdragsfri periode kun være i starten af lånet (de første ti år). Ved F3 kan i mod et gebyr, ændre status ved refinansiering.

    Personligt har jeg F1. Selvom renten er det samme på F3, vil jeg gerne ha’ fleksibiliteten i den 1 årige.

    Men hvis 2% lånene bliver bedre i kursen, kan jeg nok godt lokkes til at skifte! 🙂

    #211610
    AnonymForfatter

    Hej Muster,

    På Nordisk Film TV er vi for tiden i gang med at researche til et program om omlægning af lån, kunne du være interesseret i at fortælle, helt uforpligtende, om jeres overvejelser omkring at lægge jeres lån om?
    Det ville være en stor hjælp 🙂

    De bedste hilsner
    Mathilde

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.