AKtiekøb

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AbuelaForfatter
    Indlæg
  • #94602
    AbuelaForfatter

    Jeg bor til dagligt i Spanien og er flyttet hertil i 2006. Har købt aktier i danske selskaber og har fået at vide at jeg skal svare 27% i udbytteskat/dividende til Danmark. Dette kan jeg ikke helt forstå er korrekt, nogen der ved noget om dette ?

    #211560
    MichaelForfatter
    #211566
    HalliHalloForfatter

    Du skal kontakte skat på 72 22 18 18, hvor du kan få det eksakt oplyst, ligesom du bør kontakte dit lokale skattekontor i Spanien.

    Hvis procenten er højere i Spanien, så betaler du blot forskellen mellem den danske og den spanske skat, men det kan dit spanske skattekontor jo forklare dig alt om.

    Held og lykke med dine aktier og det fortsatte udlandsopland!

    Er det solkysten du bor på, nå ja, rager ikke mig og er også sagen helt uvedkommende, men ved bare, at der findes en stor enklave danskere det sted, der ikke kan tale spansk og ikke vil integrere sig, men kun øsnker at nyde solen og ikke mindst de laver skatter eller i hvert fald mindre end i Danmark, især for gamle pensionister, der er flyttet ned før 2008, hvor Danmark opsagde dobbeltbeskatningsaftalen.

    #211604
    AbuelaForfatter

    Jeg betaler min skat hernede men synes det er lidt uretfærdigt at jeg skal betale skat 2 steder ! Først tager de 27% i Danmark dernæst 27% hernede, synes du selv det lyder retfærdigt ? Med al sandsynlighed er jeg en del ældre en dig. Har betalt fyrstelige skatter til vores kære land. Alt som blev tjent over 255,000kr betalte jeg 72% i skat af, i mange år betalte jeg mere i skat end jeg fik med hjem i lommen. Så mon ikke jeg har betalt din uddannelse op til flere gange. Du lyder lidt misunderlig, håber ikke det er tilfældet. At opsige dobbeltbeskatningsaftalen var muligvis også et gevaldigt selvmål ! http://www.spanienidag.es/spanske/nyheder/aftale-om-dobbeltbeskatning-nu.
    Skrev til skat i marts mdr sidste år, svaret var 7 mdr undervejs, den besvarede desværre intet som helst.
    Når man bliver gammel og grå, har arbejdet sig til flere skavanker end godt er, bliver solen og klimaet ens bedste ven. Du nyder forhåbentlig også solen. NÅR DER ER MULUGHED FOR DET. Feliz ano nuevo mi amigo. Muchas gracias por la respuesta.
    P.S. Forresten det Spanske er slet ikke godt nok.

    #211614
    MichaelForfatter

    Lad nu være med at falde i HalloHalli’s trolle-fælde. Bare ignorér fjolset som jeg har skrevet mange gange før. Han er hed kun for at provokere en reaktion frem.

    Og hvis du er utilfreds med skatteforholdene vedr. aktieinvesteringer i DK når du selv bor i Spanien så er der jo en meget enkel løsning: Lad være med at investere i DK-papirer. Reglerne er let tilgængelige så du skulle jo have sat dig ind i dem på forhånd.

    #211618
    AbuelaForfatter

    Ville vel egentlig bare have et spørgsmål besvaret som jeg ikke selv kendte svaret på og regnede så med at herinde på mybanker var der seriøse folk der kunne hjælpe med det.

    Hvis jeg vil have mudderkastning eller slagsmål kan jeg jo bare gå ned på den nærmeste irske pub og begynde at kommentere på den foldboldkamp som der bliver vist på tv, så kommer det helt af sig selv.

    #211620
    MichaelForfatter

    Klart nok og jeg besvarede jo også dit spørgsmål kort og præcist i første omgang

    #211622
    fk2001Forfatter

    Jeg betalte ikke dansk udbytteskat da jeg boede i udlandet. Det er dog nogle år siden så måske er reglerne herfor ændret. Banken i DK havde min udenlandske adr. og registrerede mig blot som ikke-skattepligtig. Fritagelsen kræver selvfølgelig at man ikke er skattepligtigt til Danmark.

    Hvis DK og Spanien har en dobbeltbeskatningsaftale, så skulle du i det mindste kunne undgå at betale begge steder.

    #211642
    HalliHalloForfatter

    Abula, det er rigtigt hvad du skriver, LolleMic er kun ude på mudderkastning. Han elsker at berette om sine store fortjenester på aktier, men når det drejer sig om hans mange tab på garantbeviser, så er der pludselig kun tale om småbeløb.

    Nå ja, alle kender vel den slags typer, så jeg behøver ikke at sige mere.

    At mange af hans egne råd er direkte forkerte, f.eks. dengang han hårdnakket påstod, at en bank kan modregne i en ratepension, hvis afdøde har udstedt en begunstigelseserklæring. En så eklatant fejl glemmer jeg aldrig og han vil ikke engang indrømme det, det er nok det værste.

    Nå ja, alle kender vel også den slags typer, så….

    Held og lykke med dine investeringer nede i Spaninen og i Danmark og husk at Skat i DK og i Spanien er de bedste til at besvare den slags spørgsmål eller måske nogen i den danske forening har medlemmer, der har forstand på den slags, hvis du måtte komme der.

    #211748
    HalliHalloForfatter

    Er der nogen, der kan oplyse mig om hvorledes indlæggene kategoriseres, idet nærværende indlæg om “aktiekøb", der står under “boligfinansiering" og forleden stod det under “hurtiglån", men burde vel egentlig stå under “privatøkonomi".

    Hvem kan svare på det? Helst ikke svar fra LolleMichael, da han øjensynligt hader mig, når jeg retter hans fejl, se venligst
    ovenfor vedr. modregning i en ratepension. Alle kan tage fejl, men så skal man også indrømme dem, de få fejl jeg laver indrømmer jeg altid med det samme.

    Tak for svar på forhånd!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.