Realkredit lån og

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94600
    AnonymForfatter

    Min kæreste og jeg har købt en lejlighed (2.500.000) og skal låne hele beløbet 80/20. Lejligheden har ca et 5-10 års potentiale inden jeg formoder at vi har brug for større bolig.
    Med det nye attraktive 2%-lån om hjørnet er jeg blevet i tvivl om hvilket lån der er mest attraktivt for os? Vi har indtil nu været ret sikre på at et F3/F5 ville være det rigtige for os.
    Jeg har i dag fået lavet lånetilbud på 2,5% kurs 99,28.
    For at få afbetalt banklånet hurtigst muligt er det eneste der ligger fast, at realkreditten skal være afdragsfrit.
    Hvad vil i anbefale?

    #211552
    HammerenForfatter

    jeg synes det virker som det helt rigtige at gøre for jer
    – altså 2,5% med indledende afdragsfrihed….

    F3 /F5 er billigere for jer – med pt. ca. totalt 1,5%.
    Det gir jer en besparelse på ca. 20.000 kr pr år efter skat eller ca. 1700 kr pr. måned.
    Der er dog ulempe ved at ta f5/f3
    Fx. kan det være at I om 5-10 år skal betale væsentlig højere rente ved refinanciering.
    Til den tid kan det være at I ikke kan få et gunstigt 2,5% lån –
    Og måske I vil sælge mellem 2 refinanciringer. Så bliver det dyrt…….

    Der er fordele og ulemper.
    I skal ta det lån der passer til jer og jeres reigion/holdning. Når I har valgt det skal I ikke kigge tilbage og sige “hvad nu hvis"!!!

    #211572
    HalliHalloForfatter

    Få din bank til at lave beregninger på de lånemuligheder, og så spørg ind til tallene, hvis du ikke forstår dem.

    Hammeren har i øvrigt besvaret spørgsmålet ret perfekt, har rost ham før for sin store viden om snart alting.

    #211582
    HammerenForfatter

    Tak for det hallihallo.
    Du er nu min bedste ven

    #211584
    AnonymForfatter

    Tak for en fin beskrivelse!

    #211598
    thsvForfatter

    Det kan let være billigere at vælge at afdrage på RK-lånet specielt, hvis I er kunder i DB/RD.
    Givet en tidshorisont på 5-7 år vil det være billigst at afdrage på begge lån.
    Jeg ville vælge F3-lån med de renteudsigter, der er de kommende år, da intet tyder på en stigning i renten her og nu.
    Dette lån giver en lavere rente, så der stadigvæk er mulighed for stort afdrag på bankgælden.

    Alternativt kan I vælge 2-lagsbelåning:
    0-60% 2½% uden afdrag
    60-80% F3-lån over f.eks. 15 år eller længere
    80-100% banklån over 10 år.

    Hammeren overser hvor billigt et F3-lån er!
    Total rente inkl. bidrag hos f.eks. Nordea er 1,4% årligt, mens 2,5% koster 3,4% og endda af en lidt højere restgæld, så der spares lidt over 2,0% i rente ved at vælge F3-afdragsfri fremfor 2½%!
    Der spares altså over 3.400 kr ved et lån på 2 mill. om måneden i renter.

    F5-lån skal I se bort fra, da renten er højere og der er længere til refinansiering, hvor man slippe ud uden merkurs.

    #211644
    HalliHalloForfatter

    Gunther Schmidt:

    Har du fået lov til at avertere på dette site?

    #216036
    HalliHalloForfatter

    God daw, Lillian Albert.

    Du plejer at skrive på engelsk, men det er godt at du nu er gået over til dansk, for det giver nok flere henvendelser.

    Men tror desværre stadig ikke det er lovligt at skrive den slags reklameindlæg i et forum, som dette.

    #216090
    testForfatter

    jeg har en hund de er i løbe tid og en hankat der er kastret. Nu byder hunden sig til til katten. synes denne tråds seneste indlæg mindre mig om det billede.

    #216112
    HalliHalloForfatter

    Jeg ved ikke hvad sidste debattør seneste svar skal beskrive.

    Må man indrykke annoncer eller ej her på dette site?

    Nogen gange bliver de da slettet andre gange ikke, og det er samme person, der dels laver indlæg via gmail, hotmail og yahoo- adresser, og altid forstår at finde rigtig gamle tråde frem, selvom vi tilsyneladende har med udlændige at gøre. Lillian skriver nu på dansk, tidligere var det altid på ubehjælpeligt engelsk.

    #216220
    HalliHalloForfatter

    Bruce Weissert, hold nu op med den slags useriøse indlæg.

    #217126
    peter holm larsenForfatter

    Her er endnu et godt eksempel til morsdreng – hvor jeg finder behov for at anmelde skribenten til mybanker.dk.

    For det første giver Amigoloancompany ikke lån mellem 5.u000 – 100.000.000 EUR men fra 500 – 5000 EUR.

    For det andet er renten ikke op til 2 % men mellem 49-50 %

    For det tredje er det et forket e-mail til banken.

    For det fjerde er det vrøvl at deres lån er godt forsikret for maksimal sikkerhed – dette er jo nonsens da det er udlån du yder.

    For det femte – og jeg kunne blive ved – er indlægget i strid med retningslinjerne på mybanker.

    Alle ovenstående udsagn er afgivet efter min subjektive vurdering af skribentens indlæg og jeg kan tage fejl.

    Men lad nu Mybanker råde – og ikke Morsdreng eller jeg.

    #217142
    peter holm larsenForfatter

    En venlig hilsen til Mordreng!

    Prøv at kigge på indlæggene før !

    Hvem tror du har anmeldt dem, hvem tror du siger han anmelder indlæg, hvem tror du fik ret!

    …. sikke stille der blev!!!

    #217152
    peter holm larsenForfatter

    Ja men så gentages det endnu engang.

    #217166
    peter holm larsenForfatter

    Mangler vi ikke Morsdreng i debatter her 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.