Omlægning af realkredit lån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Hr. SvenssonForfatter
    Indlæg
  • #94554
    Hr. SvenssonForfatter

    Hej alle,

    Jeg har i dag et F5 realkreditlån på 2 mio. som udløber ultimo 2015.. Min bank siger, at jeg kan slippe ud af mit F5 i januar 2015 – altså uden “økonomisk straf"

    Overvejer voldsomt meget at konvertere dette til et 20-årigt 2% fastforrentet lån – p.t. ca. kurs 98.00… Dette skyldes sikkerheden i de næste 20 år, at have en “lav /fast" husleje.

    Hvad siger i? – ved naturligvis ikke hvordan kursen er primo 2015…

    Jeg ser frem til at høre fra jer.

    Jan

    #211040
    MichaelForfatter

    Der er ikke nogen der kan svare på hvordan renteniveauet er om et år og derved om 2% lånet overhovedet er muligt. Hvis du vil være helt sikker må du skifte nu og æde kurstabet.

    Lige præcis dette er årsagen til at man skal overveje grundigt når man vælger F3, F5 osv.

    #211042
    Hr. SvenssonForfatter

    Ville nu ikke vente 1 år – men blot til januar 2015

    #211064
    AnonymForfatter

    Jeg står faktisk også og skal tage stilling til, hvad jeg skal gøre når mit F5 lån udløbet om et års tid. Det er drønsvært synes jeg, men omvendt så brugte jeg også rigtig meget krudt på at vælge en lånetype sidst og når jeg ser tilbage, så tror jeg faktisk ikke der havde været den store forskel på, hvad jeg havde gjort. Dengang var det mit første boligkøb, så jeg var meget usikker på det hele, men om jeg havde taget et F5 eller andet lån tror jeg ikke havde betydet mange tusinde kroner i forskel, når der er tale om et relativt lille lån og det samtidigt ikke er en bolig jeg skal sidde i resten af livet.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.