Byde og købe sit eget hus.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94531
    AnonymForfatter

    Hej

    Ny her på forummet.

    Min ex og jeg er gået fra hinanden (derfor er hun min ex

    #210650
    AnonymForfatter

    Hej

    Ny her på forummet.

    Min ex og jeg er gået fra hinanden (derfor er hun min ex

    #210654
    AnonymForfatter

    Hej

    Ny her på forummet.

    Min ex og jeg er gået fra hinanden (derfor er hun min ex ) for nogle år siden, jeg sidder tilbage i huset.
    Jeg har fået mig en ny kæreste, hun vil gerne købe sig ind i huset.
    Huset er imidlertid til salg og salgskontrakt er underskrevet af selvfølgelig både min ex og jeg.

    Kan min ex nægte at sælge huset til min nye kæreste og jeg ? Til udbudsprisen vel at mærke.

    På forhånd tak.

    #210658
    HalliHalloForfatter

    Nej, det kan hun da ikke, når hun selv har skrevet under.

    Og hvorfor skulle hun da også det, hun må da være skide glad for at komme ud af det hurtigst muligt.

    Jeg håber det hele går gnidningsfrit med salget til din tilkommende og forhåbentlig er både du og din ex. solvente for eller kan der jo godt opstå problemer med banken, men det er en helt anden sag.

    #210660
    AnonymForfatter

    Min ex ville ikke sælge til udbudsprisen til min nye. Og der vil være en restgæld på huset som er købt lige inden krisen.

    #210662
    MichaelForfatter

    Ignorér alle indlæg fra HalloHalli

    Ja, din ex kan godt blokere for et salg uanset hun har skrevet under på en formidlingsaftale med en mægler. Jeg kan dog ikke se meningen med dette, da det kun går ud over hende selv i sidste ende.

    #210688
    HalliHalloForfatter

    LolleMichael elsker at rise mig, men det skal han da have lov til, da det åbenbart er blevet hans yndlingsbeskæftigelse. At jeg har rettet et utal af hans indlæg pga. direkte faktuelle fejl glemmer han altid, men lad det nu ligge.

    Lindemann: Vi mangler ligesom nogle flere oplysninger om hvorfor hun har sagt nej, for hvis hun har underskrevet en kommisionsaftale sammen med dig hos en mægler, så undrer det mig nok så meget.

    Er det kun fordi det er din nye samlever? For så ligner det jo diskrimination eller er der en anden grund?

    Måske det også er bedst at sælge til en helt fremmed person og så købe et andet i fællesskab, så er der hele rene linjer.

    #210700
    thsvForfatter

    Enig med Michael, Det er jo Halli Hallo er der nogen hjemme!

    Mindst hvert 2. indlæg fra trollen er uden nye oplysninger.

    #210730
    HalliHalloForfatter

    Lindemann: Kunne du ikke komme med lidt flere oplysninger for så kan du nok få den mest kvalificerede rådgivning herinde, ikke af mig, men af de meget dygtige skribenter, der kommer med nye oplysninger hver gang.

    Når den ene “lollehakker" har skrevet noget nedværdigende om mig, så må den anden nødvendigvis også gøre nøjagtigt det samme. Nu kan alle vel forstå hvorfor I har begge har fået dette navn.

    God fornøjelse fremover til sidstnævnte, men kan godt være lidt trættende i længden. Jeg er faktisk ligeglad, men der kunne jo være et par andre, der læste med, som måske også syntes at det er helt hen i hampen.

    #210738
    AnonymForfatter

    Umiddelbart er der ikke fortrydelsesret for sælger i en almindelig slutseddel.

    Har du nærlæst den?

    Hvad begrunder din ex afvisningen ned?

    #210740
    HammerenForfatter

    Hvordan er hele historien . Hvornår fandt du ny kæreste, hvornår besluttede i jer for salg med tab. Havde du fåetbudet om at købe inden osv.
    Jeg forstår godt din ex . Det er klart at man gerne vil sælge med tab pånær hvis en anden gimpe vil vinde ex’ns tab.

    #210746
    AnonymForfatter

    Hammeren : ja hun vil ikk sælge og tabe på det hvis det er min nye der skal købe.

    Jeg vil jo ikk mærketil det, hun skal jo overføre et beløb til lånet som så bare bliver billigere. Og hun vil ha at jeg også skal miste. Så det hele er lidt grimt 🙂

    #210754
    MichaelForfatter

    Ærgeligt når følelser bliver blandet sammen med økonomisk rationale for der er absolut ingen forskel på om det er din ex der køber sig ind eller om I sælger huset med et samlet tab – ud over at du naturligvis kan blive boende og det er måske hér at den ligger begravet. Det er jo ikke “gimpen" der vinder hvad din ex taber for “gimpen" betaler jo bare nuværende markedspris.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.