Bør vi lægge lånet om

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94501
    AnonymForfatter

    Jeg håber på nogen kommentarer, der kan hjælpe os i vores beslutning.

    Vi har i dag 2 boliglån.
    Lån 1: varriabelrente med renteloft på 6%. Restgæld 565.000. Udløbsdato 31.03.2035
    Lån 2: fast rente på 6%. Restgæld 305.000. Udløbsdato 30.09.2037

    Vi har fået tilbud om at lægge begge om til ét fastforrentet.
    Tilbud 1: 2,5% over 30 år. Pris 78.600
    Tilbud 2: 2% over 20 år. Pris 75.600

    Vi er meget i tvivl om vi skal tage et af de to tilbud eller beholde det vi har.
    Hvad siger I?

    #210146
    peter holm larsenForfatter

    Vil gerne hjælpe jer – seriøst – hvis du skrive en email kan jeg kontakte jer – så i får den bedste rådigning. Ikke det rette forum her.

    #210148
    AnonymForfatter

    Hej Peter
    Loneogsimon@fibermail.dk …er du velkommen til at bruge til kontakt

    #210170
    HalliHalloForfatter

    Hvem er Peter Holm Larsen, der skriver at han giver den bedste rådgivning? Man skal bare lige kontakte ham pr. mail!

    Og hvorfor kan spørgsmålet ikke lige afklares her på dette site? Ser ikke umiddelbart så vanskeligt ud!

    #210188
    AnonymForfatter

    Du har ret, HalliHallo …jeg har heller ikke hørt mere fra ham.

    #210190
    testForfatter

    Du betaler jo relativ meget for det rente loft og 4 spare på nr 2?

    Er du virkelig i tvivl?

    #210192
    AnonymForfatter

    Hej “test"

    JA …jeg er i tvivl. Det er jo derfor jeg oprettede mit indlæg.

    Vil du ikke uddybe dit svar lidt?

    Tak

    #210202
    testForfatter

    Hvis du er i tvivl så sammenligning ydelsen, renterne og ændring i restgælden

    Du giver ikke de oplysninger i dit indlæg men jeg e helsilker på at de fremgår af det materiale du har modtaget fra banken.

    Hvad er din ejdomsvurðering siden du vil opdele der i to lån?

    #210306
    svvForfatter

    Hej Simon
    Jeg er journalist på Ekstra Bladet og sidder netop (weekend-vagt) og skriver på en artikel om, hvor meget man kan spare ved at konvertere sit lån.
    Jeg mangler kun en case, og har netop brug for en person/par, der kan fortælle om de overvejelser, de gør sig.
    Hvis I har lyst til at være med, så ring med det samme til Steen Valgreen-Voigt på 33472960. Tak.

    #210316
    peter holm larsenForfatter

    Jeg beklager jeg udtrykte mig forkert.

    Det jeg mente med “den bedste" rådgivning – var ikke ment i absolut forstand – som den bedste i verden.

    Jeg mente at frem for at starte en debat frem og tilbage på et ret sparsomt informationsniveau – ville alternativet at drøfte fordele og ulemper ved de 2 alternativer her kontra på telefon – ville det sidste alternativ være det bedste.

    Alene oplysningerne om pris viser jo – at svaret ikke giver nogen mening – at give der . Håber du hallihallo er enig at den information der gives om pris er så godt som værdiløs – som diskussionspunkt.

    Jeg er helt uvildig har ingen økonomiske interesser i noget finansielt institut – og hjælper kun af ret venlighed -gratis og uforbindende.

    Men hvis det er så let at rådgive hvad bør man så vælge –

    Et fastforrentet lån men en rente på 0,8 % men en løbetid på 1 år – pris 65.000 kr.
    Et fastforrentet lån med en rente på 3,5 % men en løbetid på 30 år – pris 75000 kr.

    Har ikke vendt retur af private årsager og det beklager jeg.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.