F3 afdragsfrit til?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94452
    AnonymForfatter

    Vi står i den situation, at vi skal til at forny vores RD lån. Lånet som skal fornys var et afdragsfrit F3 lån, og vi ønsker nu at afdrage på lånet. Lånets størrelse er 800.000 kr.

    Med de nye gebyrer på Flex lånene, er det blevet noget uoverskueligt at vurdere hvilket som er bedst – her tænker jeg størst afdrag på gælden. Personligt hælder jeg til et F3 med afdrag, som (lige nu) synes at være attraktivt. Vores økonomi vil godt kunne bære en rentestigning, som jo er risikoen ved flex lån.

    Men der er også FLexKort, F1 og F5.. ? fast 2.5% etc.

    Med lånebelåbet in mente (800.000), er der så noget som I ser er bedre end andet?

    #209616
    thsvForfatter

    Behold det som F3 og afdrag, flekslån med afdrag er ikke så farlige, idet stigende rente forskyder afdragene til senere.

    #209748
    HJLForfatter

    Og hvis i har råd til at betale lidt mere og ønsker en “fast" ydelse så er valget F3T modellen.

    #209952
    peter holm larsenForfatter

    Jeg ville klart tage F5 hvis i vil blive i flex.

    Evt ja med adfrag – så får i et super billigt lån.

    #209972
    thsvForfatter

    Pas på med F5-lån, det er dyrere end F3 og kan let koste hvis man senere ombestemmer sig til fastforrentet lån.
    I mellemtiden har man så betalt mere i rente, et dårligt alternativ til flekslån med kortere periode mellem refinansieringerne.

    Ville hellere optage et Flex kort end F5.

    #209982
    AnonymForfatter

    Hælder mest til at vælge F3, med afdrag…

    – Men en nogenlunde overbevisning om, at økonomien i DK ikke falder sammen på 3 år! Stiger renten, er økonomien god nok til at håndtere dette også.

    Aktuelle data fra i dag: rente+kurs

    Flekslån® F1K 30 år DKK 0,54 100,703
    Flekslån® F2K 30 år DKK 0,26 102,568
    Flekslån® F3K 30 år DKK 0,30 104,163
    Flekslån® F5K 30 år DKK 0,55 106,222
    FlexKort® 30 år DKK 0,00 99,821

    #210000
    peter holm larsenForfatter

    Kære thsv,

    Vi er næppe enige om meget kan jeg se – men som Lars Pedersen viser er forskellen mellem f3 og f5 en rente på 100 kr pr. Måned 1 mio kr. lån og 5 kr pr md i rente i forhold til f1.

    Om det er meget – må andre vurdere – jeg synes 5 kr er så lidt et det er spild at tale om.

    Det kan koste både at sige f3 og f5 op begge. Så hvad er din pointe. Synes du når du skriver dette – skulle skrive hvor lidt det kan koste – er jo næsten intet !!!

    #210004
    HammerenForfatter

    Jeg holder med THSV.
    Et f5 lån er farligt, og giver ikke nogen ro. Hvem ved hvor renten er ved næste refinanciering. Hvis du vælger f3 har du mulighed for at gøre et aktivt valg allerede om 3 år.
    Samtidig er det nemmere hvis huset pludselig skal sælges……

    #210020
    thsvForfatter

    Og klart billigere, hvis den korte rente falder yderligere, så f.eks. 2% 30 år kommer i spil…
    Ligeledes koster et skift at refinansieringsfrekvens typisk et ekstra gebyr og at betale for at skifte til en dårligere lånetype, ikke mig!

    #210028
    HammerenForfatter

    Ta evt en 2% over 20 pr, nu da lånebelåbet er så lille

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.