Rente på Jyske F1?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94443
    AnonymForfatter

    Måske en af jer har et hurtigt svar?

    Har modtaget et lånetilbud på Jyske F1, hvor ÅOP var angivet til 1,17 d. 21. aug.

    Ved beregningen nu, hvor jeg skal skrive under, er ÅOP imidlertid 1,20.

    Hvad er ovenstående et udtryk for?

    #209466
    HammerenForfatter

    Det må være et udtryk for at deres rente er opadgående. .

    #209468
    AnonymForfatter

    Har kigget det lidt nærmere. Egentligt mærkeligt, da de angiver den samme basisrente (0,20) og variable tillæg (0,94) som i lånetilbuddet, dvs. en samlet udlånsrente på 1,14. Det giver i lånetilbuddet en effektiv rente før skat (ÅOP) på 1,17. Er ikke helt klar over hvad de sidste 0,03 dækker over.

    Men mærkeligt at det er den samme basisrente, variable tillæg, men at ÅOP pludselig er en anden?

    Mon det har noget at gøre med at de har indregnet tinglysningsafgiften/stiftelsesomkostningerne (7360?)?

    Bum bum, selv det kan jeg ikke få til at passe ind.

    #209470
    AnonymForfatter

    Iøvrigt.

    Rådgiver mener jeg egentligt havde sagt at det skulle rentetilpasses d. 1. januar 2016, men fordi vi får lånet udbetalt i september, skal det rentetilpasses allerede d. 1. januar.

    Hun har fortalt at renten er nedadgående. Nogle af jer kloge hoveder, der giver hende ret?

    #209472
    AnonymForfatter

    Meget mærkeligt. Selv tinglysning/stiftelsen er beregnet korrekt nu, dvs. lavere end den oprindelige beregning, men stadig er ÅOP højere. Det burde være omvendt, og ÅOP burde falde. Rådgiver oplyser med et aftenopkald, at det kan dreje sig om “tidspunktet for udbetaling eller prognosen for renten", men at hun vender tilbage imorgen efter at have talte med dem der har beregnet det.

    Hmm… Gad vide hvad de finder på? 🙁

    #209474
    AnonymForfatter

    Med fare for at blive ved med at tale med mig selv 🙂

    Kan de hænges op på lånetilbuddet, hvis det skulle være?

    #209476
    HammerenForfatter

    Det drejer sig om 22 kr efter skat pr måned pr. Lånte million . Hvad tænker du – find ud af det eller læg den over i bunken med uopklarede sager.

    #209478
    HammerenForfatter

    Undskyld 16,5

    #209480
    AnonymForfatter

    Når man ikke lige har økonomisk indsigt, er det rart at der er andre der har det.

    Tak 🙂

    Ps. Bunken af uopklarede sager er i forvejen ret stor.

    #209482
    thsvForfatter

    Hvor stort er lånet?

    Der er åbenlyst tale om et lån med afdragsfrihed.

    ÅOP-beregningen påvirker ikke den betaling, der skal betales, som er de samme 1,14% af hovedstolen, uanset om ÅOP er 1,17 eller 1,20%, og da det er ren rente og uden tvivl under 50.000 kr pr. person er fradragset 33,6% værd, sådan ca.

    En åop-beregner med de 7.360 kr i gebyr og lån på 1 million giver en ÅOP på 1,20, dog ved et lån med konstante afdrag i alle 30 år.

    #209484
    AnonymForfatter

    2.7 mil.

    Ja, afragsfrihed. Interessant, forstår så ikke helt hvordan det så i første omgang kunne blive til 1,17.

    Må lige kigge på de der renteberegninger og fradragsret. Har du et link til en side hvor jeg kan gøre mig klogere? Altså ændring af forskudsopgørelse, rentefradrag m.v.?

    #209486
    HammerenForfatter
    #209488
    HammerenForfatter

    Thsv . Fradragsretten kan du ikke sige er på 33,6 – den er således afhængig af hvilken kommune man bor i.
    Med de bedste forhåbninger om en god weekend. Hammeren
    PS. Pas på blodtrykket – og
    hold jer fra flødekagerne

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.