forskel på jyske bank og brf (bank eller realkreditsinstitut)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94436
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg har blot et kort spørgsmål. Jeg er ved at købe hus og havde egentlig tænkt at benytte Jyske bank. Jeg har dog de 20% og ikke skal have et banklån og derfor kun et realkreditinstitutslån, så måske burde det være bedre at gå direkte til BRF kredit. Nogle der har et godt overblik og om der er fordele og ulemper?

    mvh
    Rie

    #209322
    HalliHalloForfatter

    Du behøver da ikke at gå til BRF, du skal da tage det billigeste institut ud fra det lån du har kik på.

    Indhent derfor tilbud flere steder.

    I princippet har du ikke brug for din bank, når du ikke skal låne.

    #209354
    AnonymForfatter

    Hej Rie,

    Nu stiller du det jo selv op som et kort spørgsmål, hvorfor der nok ikke har været så mange svar endnu. Du afslører jo ikke mange detaljer der eventuelt vil kunne få folk til at byde ind med konkrete løsninger.

    Det helt korte svar, er at der er en række fordele og ulemper ved at vælge Jyske Banks banlån, fremfor et realkreditlån. Fordelene består primært i lidt lavere pris, samt en øget fleksibilitet. Ulemperne er en højere grad af afhængighed ifht Jyske Bank, som har nogle andre muligheder for opsigelse af lånet, end en realkreditforening har.

    Der er tidligere blevet skrevet en del om det herinde, samt i pressen i almindelighed.

    HalliHallo har ret i, at du ikke nødvendigvis behøver at gå til BRF kredit. Du har mere eller mindre frit valg på alle hylder hvad angår kreditforeninger. Der findes låneprodukter som BRF ikke tilbyder, hvorfor det kan være en fordel at tale med de andre kreditforeninger.

    Generelt er det en god ide at sammenligne priserne når du har fundet ud af hvilket (eller hvilke?) lån du ønsker. Der kan være relativt stor prisforskel på selv helt identiske lån.

    Tænker du må komme med lidt flere oplysninger hvis du ønsker mere et mere præcist svar.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.