Refinansiering af S1 lån

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94432
    AnonymForfatter

    Hvilke omkostninger betaler man årligt ved refinansiering af et S1 lån ?

    #209278
    HammerenForfatter

    Jeg mener det er ca 1000 kr 😉

    #209280
    AnonymForfatter

    Jeg er interesseret i at vide, hvilke typer af omkostninger såsom kursskæring og….?

    #209282
    HammerenForfatter

    den glemte jeg helt.
    Kursskæring koster 2000 kr.
    Dvs 3000 kr totalt

    #209286
    thsvForfatter

    Som sædvanligt ævler Hammeren, lad dog være med at skrive om noget du ikke aner en pind om, du er snart ligeså meget troll som Halli Hallo…

    Det står klart og tydeligt i prisbladet hos Nordea som udbyder S1-lån (= afdragsfrit F1-lån) at kursskæringen udgør 0,3 point ved refiansiering. Der er intet gebyr ved hver refinansiering.
    “Kursskæring
    Refinansiering af rentetilpasningslån 0,30 kurspoint"

    Var gn.snitskursen på 102,0 for refiansieringen bliver S1-renten derfor beregnet udfra en kurs på 101,7, dette vil forhøje den eff.rente med ca. 0,3 point eller 4.500 kr mere i rente årligt ved et lån på 1½ million.

    #209288
    thsvForfatter

    http://www.nordea.dk/Privat/Lån/Bolig/Følg+auktionen/1446982.html

    Via dette link kan man se renterne ved seneste refiansiering hos Nordea.
    Læg mærke til de forskellige rentesatser, som er afhængige af kursskæringen, ved et S3-lån er den årlige merrente kun på ca. 0,1% og ved S5 kun på 0,06%. Ligeledes er adm.bidrag lavere for S3 end S1/2 så S3-lånet opnår den laveste rente.

    En indfrielse af et F1-lån lige efter refinansiering vil minimum koste de 0,3 point i kursskæring plus den ændring i kursen der er sket siden 26-28/8.

    #209290
    AnonymForfatter

    Tak thsv – men altså ingen kurtage ved refinansieringen ….."kun" kursskæring 0,3 point

    #209300
    HammerenForfatter

    thsv
    Jeg forstår ikke at du lige laver et overslag på hvad det koster at refinanciere et lån på 1, 5mio.
    Hvad koster det med 1 mio?
    Det koster præcis 3000 kr., hvilket jeg skrev lige deroppe…. Og så fik jeg igen ret..

    Ps. Når spørgsmålet tilnærmelsesvis ligner noget der er skrevet af nogen, som ikke gider lave den mindste research selv – så må man godt drille dem. Og nu du THSV viser tænder og bliver gammel-sur/mobset, må man drille dig med skægget.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.