Omlægning af realkredit lån.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • missfieForfatter
    Indlæg
  • #94423
    missfieForfatter

    Måske det er diskuteret og besvaret tidligere, men jeg har behov for at høre jeres mening ud fra mine konkrete tal.

    Håber det er OK?

    Vi overvejer om vi skal lægge vores realkredit lån om for at få lidt mere til os selv om måneden.

    Vi har et realkreditlån med et renteloft på 5% som vi afdrager løbende på, ca. 10.000/kvartal.
    Hovedstolen på lånet er 914.000 og restgælden er ca. 836.000.
    Derudover har vi et forbrugslån på 141.000 som vi afdrager 3.000/måned. Vi kunne godt tænke os at lægge lånet om så vores forbrugslån bliver lagt ind under realkredit lånet. Det skal siges at forbrugslånet er rentefrit, så grunden til omlægningen skulle være at få forbrugslånet indfriet og afdrage 3000 mindre om måneden.

    Kan i sige hvad det vil komme til at koste os at lægge lånet om, og hvilken type lån der bedst kan betale sig.

    DETALJER FOR LÅN

    Låntype: Obligationslån variabel rente
    Kreditor: Totalkredit
    Udbetalingsdato 13.12.2010
    Restløbetid i år: 26,50
    Antal terminer pr. år: 4
    Bidragssats pr. år: 0,7544 %
    Næste refinansieringsdato: 30.06.2021
    Hovedstol: 914.000
    Restgæld pr. 01.07.2014: 822.045
    Obligationsrente pr. år: 0,7559 %
    Renteloft i procent til 30.06.2021: 5,0000 %
    Obligationsrente fra 01.01.2015: 0,7300 %
    Vejl. indfrielseskurs: 101,75

    Mvh. Fiemis

    #209174
    thsvForfatter

    Klart billigste alternativ vil være at beholde forbrugslånet og lægge RK-lånet om til afdragsfri.
    Om jeres lån umiddelbart kan være afdragsfrit kan jeg ikke se, men ellers ville jeg omlægge til Jyske F1 uden afdrag, som er gratis (koster normalt 3.500 kr i gebyr). Der kommer dog gebyrer til tinglysning og indfrielse af det gamle lån.
    Dette lån er tilmed billigere i rente end de de over 1,5% i totalrente I betaler idag.
    1,14% er rentesatsen, hvis jeres ejerbolig er belånt 80%.
    Bemærk at I skal kreditgodkendes til sådan en omlægning og skifte til Jyske Bank, hvis I ikke allerede er kunder der.
    En omlægning af jeres realkreditlån bliver uden tvivl dyrt og det er slet ikke sikkert at der er sikkerhed indenfor 80% til en forøget belåning. Ligeledes er et tillægslån dyrt i gebyrer og I skal under alle omstændigheder kunne kreditgodkendes til yderligere belåning.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.