F5 og salg af bolig.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94378
    AnonymForfatter

    Hejsa.
    Jeg er lige kommet til at tænke på noget…. Jeg har valgt at skifte fra et F1 uden afdrag, til et F5 med adrag her ved den kommende refinanciering hos Nordea. Men nu er det sådan at vi har fundet ud af at vi måske skal til at sælge vores bolig, da vi gerne vil have en anden bolig. Egentlig havde jeg tænkt jeg bare ville beholde boligen og leje den ud til nogle af de mange studerende i Aarhus, men denne ide er banken ikke så vild med. Deres politik er at de ikke vil have at man sidder med to boliger, så vi skal efter deres udsagn sælge, før vi må kigge os om efter noget andet. Mit spørgsmål lyder så nu, er det ikke rigtigt at det kan være en ulempe for mig at det så nu bliver et F5 lån. Hvor meget vil det kunne komme til at koste mig vil i tro, hvis jeg har et lån i min lejlighed på cirka 900.000. Men det er vel forsent at gøre noget ved det nu ikke? Eller hvad?

    #208546
    MichaelForfatter

    Ja, det var temmelig dumt. Hvad det vil koste dig ved du først når boligen bliver solgt og lånet skal indfries.

    Se at bakke ud af den historie hvis du overhovedet kan

    #208556
    testForfatter

    Køber kunne jo også overtage lånet, det er sådan set en fordel for alle parter men ta nu ikke sorgerne på forskud. Det er slet ikke sikkert du kan sælge eller for den sags skyld er i live til den tid 🙂

    #208558
    AnonymForfatter

    Mon ikke jeg kan sælge en lejlighed i Aarhus, det skulle vist ikke blive det store problem. 🙂

    #208560
    MichaelForfatter

    Stort set alle ejendomme kan sælges. Spørgsmålet er jo blot til hvilken pris.

    #208562
    AnonymForfatter

    Til Michael.

    Har du nogensinde noget positivt at sige om noget folk gør?

    #208570
    MichaelForfatter

    xenius76

    Jeg kan ikke umiddelbart se det positive i at skifte fra F1 til F5 lige inden boligen sættes til salg. Men du kan må måske berige os med noget nyt i den forbindelse?

    #208572
    AnonymForfatter

    Alle de gange du har skrevet indlæg på div debatter, kommer der aldrig nogensinde noget positivt fra dig.

    #208576
    thsvForfatter

    Et F5-lån er ikke særligt smart, når man ikke er sikker på at beholde boligen i mindst 4 år, da man jo indgår en fastrenteaftale for 5 år.

    I teorien koster F5-lånet kun kursskæringen, hvis I indfrier med det samme, men ellers skal man kigge på den rente I skal betale og sammenligne med markedets rentesats for bindingsperioden.
    Har I f.eks. opnået en rente på 1,0% ved refinansieringen og indfrier med 4 år til refiansiering på et tidspunkt hvor renten for 4 år er 0,7% vil indfrielsen koste ca. 1,2% af den kontante restgæld eller 10.800 kr i dit tilfælde. Hertil kommer indfrielsesgebyr mm.

    Og efter d. 1/8 er det for sent at ændre på flekslånet, hvis der er tale om en ændring pr. 1/10.
    Du/I har indgået en bindende aftale med Nordea om at de refinansierer 900.000 kr i F5 med afdrag.

    #208854
    AnonymForfatter

    Hej igen
    Jeg fandt lige følgende artikel om at man muligvis kan få flyttet ens lån videre over i den nye bolig. Er der nogle der ved noget mere om det?
    http://www.business.dk/oekonomi/boliglaanet-kanflyttes-til-ny-bolig

    #208856
    testForfatter

    Vel ikke mege anderledes ind hvis køberen overtager lånet hvilket jo også er en overset mulighed. Men Frank er det de par håndøre der bestemme om du sælger eller ej?

    #208864
    AnonymForfatter

    Nej, det er det bestemt ikke. Men hvis jeg kan spare 25.000 kr. eller mere, så er det da også vær at tage med.

    #208868
    testForfatter

    Så hvis du kan spare 25 sælger du ellers ikke ? Det lyder som en tynd beslutning

    #208960
    AnonymForfatter

    Det viser dig at det slet ikke var så slemt som jeg gik og troede, obligationer bliver jo også solgt til en kurs over 100 når jeg får udbetalt lånet. Det vil egentlig sige at jeg jo kun mister forskellen i kurs fra de bliver solgt til jeg reelt køber dem igen. Så er det jo ikke så slemt.
    http://www.uvildige.dk/man-skal-ikke-goere-flekslaanene-vaerre-end-de-er.aspx

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.