Ægteskab med RKI som bonus

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87483
    AnonymForfatter

    Hej alle.

    Jeg læser jævnligt de gode råd der gives og håber at I også kan hjælpe undertegnede lidt, selv om det måske falder lidt udenfor. Jeg har kendt min kommende mand i 7 år og før vi mødtes var han af SKAT blevet skønsmæssigt antaget til at skylde cirka 400.000 ekstra i skat. Indrømmet, min mand er ikke den mest forsvarlige rent økonomisk(men skat er dog ude af proportioner her)hvilket også gør at det er mig som står for denne del.
    Vi har i dag en ejerbolig(700.000) og en bil med mig som eneejer, idet min mand jo ikke kan eje noget synderligt uden at der kommer en foged løbende. Vores økonomi er udemærket og min mand betaler 15% ekstra af sin nettoløn til skat. Vi har forsøgt at søge gældssanering(hvilket har bevirket at han er kommet i RKI) og endda tilbudt højere afdrag mod nedsættelse af renter, men Skat er ikke interesserede. Vi har indset at denne gæld kommer til at være status quo indtil deres holdning ændres(renter og indbetaling udligner stort set hinanden på årsbasis).
    Nu ligger det sådan at vi jo bortset fra denne sag har det godt og efter alle disse år godt kunne tænke os at få papir på hinanden. Så er mit spørgsmål – hvad skal vi gøre for at sikre os? Er det nok at jeg får særeje på værdierne eller hvordan? Min mand har jo som sådan betalt lige så meget af på disse ting og har derfor lige meget ret til dem? Hvad gør man? Er det uforsvarligt i det hele taget at blive gift?
    Mange hilsener og på forhånd tak.

    Trine

    #109652
    fk2001Forfatter

    Jeg kan desværre ikke hjælpe direkte, men hvis jeg havde en situation som denne vil jeg spørge i http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/topics Der sidder nogle stykker der er flinke til at hjælpe, specielt når spørgsmålet er velformuleret – som dit.

    Good luck.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.