Et godt køb?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • JonashkForfatter
    Indlæg
  • #94305
    JonashkForfatter

    Har fået tilbudt en andelsbolig i indre KBH K (et stenkast fra Kgs. Have), men er i tvivl om hvor godt tilbudet er.
    Vi er førstegangs købere og ønsker ikke at brænde nallerne…

    Boligen er på 76M2 og koster incl. forbedringer ca. 770,000 DKK. Bygningen er fra 1886, men har over sidste 10 år gennemgået enorme renoveringer – og er virkelig i god stand – og fremstår flot og meget velholdt. Boligafgiften er på 4300. Den anslåede tekniske pris for andel er. ca. 1.3 mio, hvilket giver en km2 pris på ca. 17.000 inkl. gælden i andelen, hvilket ifølge min research er en ret god pris i kbh k.

    Vores fordelingsprocent er på 4,56%.

    Ifølge min advokat (uvildig boligadvokat) har foreningen et godt budget. Alle renoveringer over de sidste 5-6 år er taget ud af det årlige budget. Sidste år havde foreningen et overskud på ca. 110,000. I år skal bagfacaden renoveres og de ca. 300,000 bliver også taget udfra det årlige budget.

    mit problem er: Valuarvurdering er på 29 mio og den offentlige vurdering på 18,6 mio – og der er et totalt lån på ca. 14 mio i andelen. Det ene lån (mio 7) er fastforrentet obligationslån på 3,5% (lånet er omlagt i 2013 med afdragsfrihed til 2023. Det andet (mio 7.) er et F1 lån hvor afdragsfriheden udløber i dec. 2014.

    Planen er at foreningen vil afsætte 200-300.000 fra det årlige budget til at betale afdrag fra næste år – der er ikke nogle forventede husleje stigninger i 2015.

    Vi har det fint med at huslejen evt. kommer til at stige, men jeg er generelt usikker på om det er en god handel- og om vi står i situation om 3-4 år hvor vi ikke kan komme af med lejlighed.

    Jeg glæder mig til at høre jeres råd.

    #207404
    testForfatter

    Hvad koster en tilsvarende bolig i en og to timers transport afstand? Og hvad er det værd for dig?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.