Insolvent

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 25 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87481
    AnonymForfatter

    Hej, jeg står og har et lån hos Sparbank Vest på knap 40.000,- jg har i en periode ikke kunne betale på det og den kom så til en advokat, hvor jeg fik lavet en afdragsordning, som jeg nu har holdt i 7 mdr. Jeg har nu modtaget et brev om at jeg skal møde i fogedretten for at fortælle om jeg kan stille noget sikkerhed, og da jeg ikke kan det, har jeg nu fået af vide af advokaten at så skal jeg erklære mig insolvent. Men betder det ikke at man slet ikke er i stand til at betale noget på lånet ? Eller er det mig som har misforstået noget, og er det det samme som gældsernæring ?? Håber på lidt hjælp, da jeg ikke er inde i alle de ting.

    #109348
    AnonymForfatter

    den er virkelig svær den der jeg sidder faktisk i det samme problem ikke særligt fedt… hjælpe kan jeg ikke men håber du får hjælp.

    #109350
    AnonymForfatter

    Tak, og i lige måde

    #109352
    AnonymForfatter

    men kender dvor man måske kan tage et lån så man kommer af med noget gæld?

    #109354
    AnonymForfatter

    Ja der er da en del steder, bla Citibank, der har jeg selv fået samlet noget engang, ville også godt selv have samlet det som jeg har idag, men det er svært hvis man kun er en ansøger har jeg lagt mærke til, så er det som regl op til 40.000,- men prøv da Citibank.

    #109356
    AnonymForfatter

    helt sikkert tark skal du have jeg bliver sku nød til og gøre noget nu

    #109358
    AnonymForfatter

    prøv en gang og tjekke den her *GG*

    http://www.onedayproductions.com/Film/rockerlaan.wmv

    #109362
    AnonymForfatter

    Citibank.
    vil ikke hjælpe en hvis man står i RKI øv bøv

    #109364
    AnonymForfatter

    Nej det vidste jeg faktisk godt, men var ikke klat over om du var i rki. Så er der kun de steder hvor renterne er mega høje, og det kan bare ikke betale sig. Har du prøvet din nuværende bank

    #109366
    MichaelForfatter

    Og den lader vi så stå et øjeblik….

    Til Tulle

    Når du erklærer dig insolvent betyder det, at fogedretten lader dig være i fred i 6 mdr, hvorefter du vil blive indkaldt igen. Det har intet med gældssanering at gøre. Du har næppe nogen mulighed for at få gældssanering, da gælden skal være af en størrelse der gør den umulig at betale tilbage – det kan 40.000 ikke kvalificere til. Følg advokatens råd og erklær dig insolvent og brug så de 6 mdr til at ændre på din økonomiske situation.

    #109368
    MichaelForfatter

    Min første linie i tidligere post var en kommentar til bassemands post kl. 10:01

    #109370
    AnonymForfatter

    Hej Michael, tak for svaret så blev jeg da lidt klogere, jamen så har jeg da lige et spørgsmål til, min mand og jeg har et banklån som min svigerfar kautionere for, hvis jeg så skal erklære mig insolvent, vil det have nogen betydning for min svigerfar. Nu er det jo 2 vidt forskelige lån der er tale om, men min mand siger at hvis jeg erklære mig insolvent så kommer hans far til at hæfte for mit lån. Hmm…. det kan jeg ikke få til at passe

    #109372
    MichaelForfatter

    Tulle

    Ja, der kom du med en meget vigtig information, som ændrer situationen radikalt. Når man har en kautionist betyder det, at både låntager og kautionist hæfter 100% for gælden, så din svigerfar kan/vil blive afkrævet at betale gælden tilbage. Har du talt med advokaten om dette? Hvis ja, har du fået elendig rådgivning af vedkommende. Du/I bliver derfor nødt til at finde en afdragsordning på en eller anden måde – ellers vil svigerfar sidde tilbage med sorteper.

    Jeg kan kun advare dig og andre mod at benytte kautionister. Flere banker bruger slet ikke kautionister mere iøvrigt.

    #109374
    AnonymForfatter

    Hæfter han også for lånet når det kun er mig der står for det ? Min svigerfar står kun med på vores banklån, og intet andet?

    #109376
    AnonymForfatter

    For lige at besvare dit så spørgsmål, så har jeg sagt det til advokaten at han kautionere for vores banklån.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 25 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.