Udregning af billigste produkter til boligkøb

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Theis Andersen (2)Forfatter
    Indlæg
  • #94288
    Theis Andersen (2)Forfatter

    Mine kæreste og jeg vil gerne købe et hus til 2.100.000,- og skal have det finansieret 100%. Jeg har læst Jesper Jakobsen fra MyBanker’s artikel “Forstå dit realkreditlån" fra 22. april 2013, hvor det står beskrevet, at man kan spare mange penge ved at låne hos flere udbydere.

    I dette tilfælde var Nykredit billigst ved 0-60% af boligens værdi (F1 uden afdrag, løbetid 30år) og Realkredit Danmark billigst ved 60%-80% (F5 med afdrag, løbetid 30år). Med denne kombination sparer man 82.927kr. over lånets løbetid ved at kombinere Nykredit og RD – MEN er besparelsen kun udregnet på bidrag?

    Har I en regnemaskine, hvor man kan se den tydelige forskel ved at blande udbydere og deres produkter? Hvis ikke, er det noget man kan få uvildig rådgivning til?

    #207200
    thsvForfatter

    http://www.mybanker.dk/artikler/forstaa-dit-realkreditlaan

    Ja, planlæg du bare din belåning efter sidste års satser for adm.bidrag.
    Tvivler kraftigt på at RD vil tilbyde et lån i intervallet 60-80%, når 0-60% er i et andet selskab.
    RDs tillæg er siden steget til 0,1% 0-60% og 0,3252%, hvis blot en krone af belåningen er over 60%, ved. f.eks. 65% belåning gør dette afdragsfrihed uforholdsmæssigt dyrt hos RD.
    Reelt er billigste belåning Nykredits 2-lagsbelåning, afdragsfri 0-60% og F3 med afdrag over 30 år 60-80%, hvis der er yderligere gæld og over 10 år, hvis der kun er RK-gæld.

    #207202
    thsvForfatter

    PS: dit toplån er forkert angivet, der er tale om F5 uden afdrag:
    “Ejendommens værdi: 2.500.000
    Lån fra 60-80%: F1 uden afdrag
    Løbetid 30 år"
    See more at: http://www.mybanker.dk/artikler/forstaa-dit-realkreditlaan#sthash.40Ck6Tal.dpuf

    Realkreditkonsulenten kan sikkert udregne et låneforslag baseret på
    0-60 afdragsfrit F1-lån
    60-80 F5 med afdrag
    som uden tvivl vil vise at Totalkredit er billigst, da deres belåning er gearet til 2 lån, hvorved deres lånegebyr bliver meget mindre.

    Læs hele artiklen, der er uddybet hvorledes der beregnes over de 30 år, som lånene løber.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.