Indfrielse af “dårligt” pantebrev

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94279
    AnonymForfatter

    Jeg har et pantebrevslån med restgæld ca. 475 tus. kr. og restløbetid 22 år. Pantebrevet blev for et år siden solgt af Finansiel Stabilitet til et pantebrevsfirma til en kurs på omkring 33.
    Jeg har en kontant opsparing svarende til ca. 80% af restgælden, som jeg gerne vil bruge til tilbagekøb af pantebrevet.
    Mit problem er nu: Kan jeg forvente at få et positivt svar fra pantebrevets ejer? For taler, at det vel må noget værd at få gælden indfriet 22 år før tid, og at pantebrevsejeren under alle omstændigheder vil tjene stort på indfrielsen.
    Hvilken kurs vil det være rimeligt at foreslå?
    L

    #207080
    MichaelForfatter

    Det var da et spøjst indlæg. Du kalder dig “gældsplaget pensionist" samtidigt med at du har en opsparing på 380.000 kr. og så vil have rabat på noget gæld du selv har stiftet?? Hvad får dig til at tro, at kreditor skulle give afslag i gælden på det grundlag? Reelt er det jo kun knap 100.000 kr. du skylder når din opsparing modregnes.

    #207084
    Mr RForfatter

    Jeg tænkter at hvis du forslår kurs 80 af pantebrevs restgæld har du en chance, men reelt skylder du jo stadig 475.000 kr.

    De har bare valgt at købe dit gældsbrev, som har været opfattet som så stor en risiko for tab at de har kunne købe det til kurs søle kurs 33% af din bank.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.