BankNordik, erfaringer ved oprettelse af boliglån?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Dennis RPForfatter
    Indlæg
  • #94274
    Dennis RPForfatter

    Min kæreste og jeg skal i morgen i BankNordik for at aftale de sidste ting ifm. et bankskifte samt oprettelse af lån eftersom vi har købt et hus til 2.2 mio. som vi snart overtager.

    Jeg undrer mig lidt over BankNordik ikke har været diskuteret i denne fora – vi kiggede bl.a. nærmere på dem, da mybanker placerede dem højt i deres “Sammenlign priser" sektion.

    Vi fik forhandlet os til en rente på 4,7% mens renten på realkreditlånet var 3,5% (eller 3? Glemte papirene på arbejdet, så kan ikke lige tjekke).
    For at få renten, kommer vi til at skulle oprette en masse engagement hos dem, bl.a. diverse forsikringer, hvilket vi umiddelbart også er okay med. De bruger Totalkredit som realkreditinstitut.

    Er der noget vi bør være specielt opmærksomme når vi taler med dem?

    #206978
    testForfatter

    husk de skjulte omkostninger ved de valg som de ønsker at bundle ind i handlen som forsikringer.

    #206982
    Erik Nielsen (5)Forfatter

    Er der nogen der har erfaring med boliglån i Australien?

    #206990
    thsvForfatter

    Næppe et 3½% lån da disse for tiden er over kurs 100. 3% lånene er også noget billigere i ydelse pr. lånt kontantkrone.
    4,7% er en glimrende rente på banklånet, så hvis blot forsikringerne også er konkurrencedygtige, så er det vel intet problem. Sådanne krav om forsikring stiller Nordea i det mindste ikke…

    #206996
    Dennis RPForfatter

    Mange tak for jeres input, vi vil være særlig opmærksomme på forsikringerne og eventuelle omkostninger ifm. disse.

    Jeg kan se i det finanseringsforslag vi fik lavet ved oprettelse af et købsbevis, at de havde forslået 3,5% af 1,2 mio, 1,5% af 460K og 6,7% af de 400K (banklånet, inden vi fik forhandlet den ned). Rådgiveren forklarede det var det “sikreste/dyreste" forslag, hvilket giver mening når vi skulle se hvad vi kan låne. Han forklarede også disse 3 lag for os, men nævnte også at denne type var på vej ud, så det lyder ikke til det bliver hvad han anbefaler os. Jeg syntes nu også de 80%/20% er lettere at overskue.

    Vores plan er at stile efter et F3 og afdragsfrit, så vi kan betale mest mulig af på banklånet de næste par år.

    Vores hurtige nøgletal er; 2 voksne med fast arbejde, indkomst på 650K årligt, flytter i nybygget hus og har ikke det vilde forbrug. I samråd med rådgiveren selvfølgelig, burde det ikke være et okay valg ift. finansering?

    #207000
    thsvForfatter

    Behold 2-lagsbelåningen, men forlæng toplånet til et F5-30år, det bliver billigst for jer i længden. Realkreditgæld over 60% er meget dyr, hvis den skal være afdragsfri, og koster f.eks. hos RD så dyrt, at et prioritetslån til 3,5% reelt er billigere end et F3-lån.
    BRF banks takst er f.eks. 2,665% i intervallet 60-80%.
    http://www.totalkredit.dk/Beregn/Hvad-koster-det-at-lane-en-million/
    Det er med andre ord pakke E I ønsker.

    #207010
    Dennis RPForfatter

    Mange tak for tippet thsv, det er meget værdsat!

    Rådgiveren var ligeledes enig, efter vi forklarede at vi var risikovillige, for at få afdraget banklånet hurtigst muligt. Vi fik udarbejdet 3 tilbud, hvor vi mest hælder til pakke E, som anbefalet.

    Grundlån, 30 årig F3 (0,49%)
    Toplån, 30 årig F5 (1,25%)
    Generisk PI-lån, 10 år (4,7%)

    Igen tak for hjælpen, nu er der blot at få forhandlet de nødvendige forsikringer på plads 🙂

    #207074
    HalliHalloForfatter

    Nå Dennis RP, hvordan gik mødet nede i BankNordic og er du fuldtud tilfreds med priserne vilkårene ?

    Kunne du ikke oplyse hvad dine forsikringer koster og gennem hvilket selskab de tegnes i?

    Er interesseret i prisen på ulykkesforsikring, bil- og indboforsikring.

    Tak på forhånd.

    #207076
    Dennis RPForfatter

    Hej HalliHallo,

    Vi er meget tilfredse med priser og vilkår – og ligeledes med den professionalisme og service vi er blevet mødt med.

    Jeg har haft Nordea hele livet (og været tilfreds), men de seneste møder med dem har været lidt bumpy i form af fejl, lange svartider og at jeg ikke følte de hørte mig, når jeg gav udtryk for hvordan jeg ønskede at forvalte min økonomi. Til sammenligning har jeg den sidste måned altid kunne komme i kontakt med min rådgiver hos BankNordik. Ligeledes gik de et par skridt ekstra for at sikre os i vores bolighandel, samt møder bliver arrangeret indenfor få dage, hvor det tager 1 – 2 uger at mødes med vores Nordea rådgiver.

    Nu krydser vi fingre for BankNordik fortsætter sådan og det ikke kun er for at “lande fisken" 🙂

    Mht. forsikringer så er de, som tidligere nævnt, nødvendige for at vi kunne sikre os renten på 4,7%, ved at blive “360 Premium" kunder – http://www.banknordik.dk/Nordik360PREMIUM

    Det tilbud vi har udarbejdet i samråd med rådgiveren, dækker os en smule bedre end vores nuværende forsikring hos GF og til den samme pris. Det kunne godt mærkes at de meget gerne ville sælge ekstra ydelser til os – men rådgiveren er nu stadig en jysk gut (med ægte dialekt 😉 som var meget forstående overfor vores fravalg.

    De tegner igennem http://www.privatsikring.dk/
    Bil fik vi et tilbud på 3.300,- (ansvar på 20 år gammel spand, 15.000 km/årligt, 7 års skadefri) – selvrisiko på 4.500,-
    Indbo til 2.200,- (inkl. rejseforsikring, elskadedækning og cykeldækning med 0 i selvrisiko) – selvrisiko på 2.200,-
    og ulykke til 1.800 stykket (1.250.000,-). Den er inkl. en straksforsikring, der dækker med 1% ved ikke-varige skader (f.eks. en brækket arm der heler igen). Dog var det en af dem jeg vidst var lidt for hurtig til at takke ja til – den bliver valgt fra igen.

    Husforsikringen er på 2.600,- (inkl. alle tilvalg faktisk; insekt, rør og kabel, stikledning, glas samt kumme) også med en selvrisko på 2.200,-

    Håber det kan hjælpe.

    #207078
    Dennis RPForfatter

    Det skal nok lige nævnes at mine forbehold for Nordea er petitesser. Jeg er i det store hele meget tilfreds med dem og deres service. De ting jeg nævner er småting, som jeg ved 2. gennemlæsning godt kan se virker værre end de egentligt er. Vores primære grund til skiftet er ikke utilfredshed med Nordea, snarere en nysgerrighed for hvad der “ellers er derude".

    #207156
    thsvForfatter

    Syntes faktisk at bilforsikringen lyder dyr!

    Trods bopæl i StorKøbenhavn er min bilforsikring på 3.745 kr (bil i Golf-klassen) kasko-fastpris med friskade og selvrisiko på 2.000 kr.

    Og de årlige tilbagetalinger fra puljen i GF får I vel heller ikke fremover?

    Mine 2 rådgivere i Nordea har klart været de mest proffessionelle jeg har oplevet og trods en simplificering af mit kundeforhold var rådgiveren yderst opmærksom og let at aftale møde med, så det varierer helt sikkert fra afdeling til afdeling (person til person).
    Nordea er dog ret dyr med deres boliglån, som jo slet ikke er i nærheden af den rentesats I har opnået hos BankNordik.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.