jysk F1 og lignende….

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • filosofenForfatter
    Indlæg
  • #94244
    filosofenForfatter

    Hej, jeg overvejer min situation og har brug for jeres hjælp 🙂 Jeg har i dag 2 lån hos Totalkredit: 26 års tilbage på 4% fast og F3 – henh. 730.000 og 380.000. Jeg har så en større opsparing ved siden af på ca. 600.000, som er spredt lidt på højrente, investeringsforeninger m.m. Er sådant et lån konkurrentedygtigt for mig og burde jeg måske overveje prioritetslån? Jeg kan i hvert fald sætte 10.000 til side om måneden.

    Jeres mening?

    #206506
    AnonymForfatter

    Jeg tænker selv lidt i samme tanker. Jeg har lige nu et F1 hos Nordea, men har hver måned et ret stort beløb i overskud af likviditet pga. tilbagebetaling af penge jeg har lånt ud.

    Disse penge skal jeg jo have placeret hver måned. Derfor tænker jeg lidt om en Jyske Q4 Plus eller Fastrente Plus, kunne være en god mulighed for mig. På den måde slipper jeg for hele tiden at skulle tage stilling til hvad jeg skal gøre af mine penge, ved at jeg kan placere dem på en konto med samme rente som mit lån.

    #206628
    filosofenForfatter

    lad mig høre, hvad du kommer frem til. Jeg har i hvert fald tænkt mig at udfordre min bank – Sparekassen Kronjylland – hvad de har tænkt sig at gøre ved det. Selvom jeg ikke er videre optimistisk i den henseende

    #206632
    testForfatter

    Man er jo så fri for diskussionen om affdragsprofil, omlægning, billån og har kun bekymringer om en evt stigende rente tilbage.

    #206636
    hungForfatter

    Hvis du kan forrente din investeringerne mere end 4,5% efter omkostningerne, så er det bedst at beholde begge lån.
    Ellers skal du nok indfri et beløb på ca. 50% af lånet for 4% rente.
    Og ligger det holder over på et F3 lån med afdrag.
    Når det fjerner 2-lagslån hos totalkredit om nogle måneder

    #206638
    hungForfatter

    Min mening til priotets lån er, det er kun godt for kunde, hvis der er et plus på konto.
    Ellers betaler du ekstra for en kredit du måske ikke få brug for.
    Så er det bedre at tage en ekstra realkreditlån F1 eller F3 med afdrag til en bedre rente.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.