Køb af hus på tvangsaktion med henblik på videresalg?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94173
    AnonymForfatter

    Hej Alle,

    Jeg har siddet og set på en villa i et okay område som på tvangaktion som jeg gerne ville købe og renovere og videresælge indefor kort tid, og jeg tænkt på var muligt at få en bank til at støtte op med et lån til sådan et projekt? Eller er det helt ude i skoven?

    #205352
    MichaelForfatter

    Hvis projektet eller er fornuftigt vil banken da sikkert gerne være med. Husk at fortjenesten er skattepligtig.

    #205376
    thsvForfatter

    Fortjenesten er kun skattepligtig, hvis man ikke bebor huset i en periode mens man ejer det.
    Husk alle handelsomk. ved næste salg, disse er efterhånden så høje, at modellen ikke er brugbar mere. Førhen så man ofte håndværkere sætte deres hus i stand i fritiden og så skifte hus hverandet år eller lignende.

    #205380
    MichaelForfatter

    Når trådstarter skriver at han vil købe, renovere og videresælge inden for kort tid så er det skattepligtigt. Skat ser på hvad formålet med hele manøvren er og ikke om man bebor huset i nogle måneder. Hvis man ikke kan sandsynliggøre at købet har været med det formål at bo i huset så skal man svare skat af fortjenesten.

    #206016
    AnonymForfatter

    hvad med selv at bruge det en sommer og så sælge det skattefrit næste sommer?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.