Huskøb og tilbud fra BRF kredit

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Per Nielsen (1)Forfatter
    Indlæg
  • #94169
    Per Nielsen (1)Forfatter

    Hej

    Min kone og jeg har næsten købt hus. Huset koster 1.256.000kr og vi har kun behov af de 80 % realkredit lån. Altså ca. lån på 1 mio.

    Vi har en god privat økonomi, men hvad skal vi vælge? Til Info, så regner vi med at kunne nedbringe gælden med ca 200.000 inden for 3-4 år.

    Kom gerne med forslag og argumenter. På forhånd tak.

    #205314
    testForfatter

    F1 med afdrag og så nedbringe gælden med hver refinansiering hvis i har sparet op
    Noget af det som proritets lån ved f.eks rd F1 og danske bank proritet

    #205316
    Per Nielsen (1)Forfatter

    Tak for svaret.

    Når jeg skriver nedbringe gælden med 200000 kr. skal det forstås på den måde, at vi regner med at have det beløb til rådighed/opsparing, som vi kan bruge på at skære yderlige i gælden om nogle få år.

    Uanset de “ekstra" penge, så vil vi bare gerne have nogle gæt på gode lån. Er der andre gode forslag ud over F1 lån, argumentere gerne.

    På forhånd tak.

    PS: BRF har tilbudt mig følgende pris for handels omkostningerne=
    Lånesagsgebyr: 2.000
    Kontanthandel: 2000
    Pantebrevsgaranti: 1.000
    Kurtage: 2.400
    Fast tinglysning til staten: 1.660
    Garanti for restkøbesum: 2000
    Samlet: 11000 kr.

    Er det en fair pris?

    #205318
    testForfatter

    synes bestemt du også skal kontakte både nordea, jyskebank og danske bank. Du kommer så til at gå helkunde vejen men det er jo et alternativ til BRF og bank X.

    Kurtage og tinglysnig er nok umulige at forhandle men resten er noget som nogen af ovenstående banker måske vil give afkald på for at få dig som kunde. Da jeg skifte til Dansk bank for 3 år siden fik jeg dem til at betal alle gebyre også til den bank jeg skifte fra. De 750 kr til totalkreidt og noget stemple var det det eneste jeg betalte. Og Skifte til danske bank har jeg så IKKE fortrudt inu.

    hvis du har en god økoniomi og kan afdrage hurtigt er risikoen ved F1 med afdrag minimal for dig. Så vidt jeg ved er det eneste der kan kokurere på “prisen" med F1 jyske bank.

    #205342
    Tonni NielsenForfatter

    F1 lån med afdrag. Alm. Brand Bank har noget der hedder en prioritetskonto, hvor du får samme indlåns rente som din rente+bidrag via Totalkredit. Dvs. du kan både afvikle normalt på din gæld og samtidig spare pengene op på en konto, uden at det koster ekstra rente. Derved holder du likviditeten på din egen konto og ikke ved kreditforeningen!
    http://www.almbrand.dk/abdk/Privat/Bank/Produkter/Bolig/Prioritet/index.htm

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.