F1-lån

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • firringForfatter
    Indlæg
  • #94162
    firringForfatter

    I forbindelse med ovennævnte har jeg observeret at der efter de 10 afdragsfrie år kan vælge, at der henstår en restgæld efter de efterfølgende 20 år (feks. 200.000 kr. som så skal afvikles på en eller anden måde – måske nyt lån, derved bliver afdragene i de efterfølgende 20 år jo mindre.

    Det er meget lidt der bliver skrevet om denne mulighed.

    Er det alle realkreditinstitutioner der tilbyder denne mulighed og skal det være aftalt inden man påbegynder sit f1-lån.

    Hilsen Knud

    #205224
    Mr RForfatter

    Jeg ved ikke om det er alle der tilbyder det, men det kan ændre ved hver rentetilpasning og behøver ikke være aftale fra starten.

    #205226
    Mr RForfatter

    Ok det var lidt hurtigt skrevet og med fejl, men jeg håber du forstår min mening ellers må du lige give besked.

    #205228
    MichaelForfatter

    Den mulighed har jeg godt nok aldrig hørt om. Har du et link? Et normalt realkreditlån (uanset type) skal altid afvikles 100% inden for den aftalte periode, men man kan naturligvis omlægge undervejs.

    #205230
    Mr RForfatter

    Der vil i slutningen af lånets løbetid være den restgæld tilbage svarende til det beløb du ikke afdrag i de år du havde afdragsfrihed.

    Du kan så nå du påbegynder afdrag vælge at afdrage hele lånet i stedet.

    #205232
    pppedeForfatter

    Det er værd at bemærke, at dette kun gælder Flekslån og ikke obligationslån med fast rente.

    #205234
    firringForfatter

    Hvis du har et Flekslån®, må der godt være en rest tilbage af gælden, når lånet udløber. Så med Flekslån® kan din månedlige ydelse med afdrag godt være den samme både før og efter en afdragsfri periode. Den gæld, der er tilbage, når lånet udløber, kan du vælge at betale kontant eller ved at optage et nyt lån.
    Ovenstående kan også bruges ved F1-lån, F.eks. BRF kredit tilbyder det.
    Det jeg gerne ville vide er – om det er valgfrit at tilbyde det fra diverse realkrekreditinstitutioner.
    hilsen Knud

    #205236
    Mr RForfatter

    Så vidt jeg ved er det kun RD der tilbyder det på deres flekslån

    #205272
    thsvForfatter

    Nordea tilbyder det også, og selv ved et ekstraordinært afdrag genberegnes ydelsen så de udskudte afdrag danner restgælden ved lånets udløb.

    Nordea tilbød endda i en periode stående obl.lån til fast rente, altså afdragsfri i 30 år op til 7% belåning grundet SDO-lovgivningen. Lånene blev pga. lavere kurs aldrig den helt store succes.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.